Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

P25a50v30e14l 63K77u56r75a26l

11. 12. 2013 7:57

řeknu to jednoduše - na intervenci ČNB prostě prodělávám. V republice se totiž naprosto žádné zboží které bych chtěl k zvyšování svojí životní úrovně- povětšinou elektronika prostě nevyrábí.

Ono taky i7 procesory a grafické karty nejsou vůbec jednoduchá záležitost.

Navíc když se podívám všude po Evropě tak jsou ceny prakticky všeho i přes intervenci ČNB stále menší než ceny stejného zboží v korunách. Takže naprosto nechápu před čím nás chce ČNB chránit? Před skutečným vyrovnáním cenové hladiny zboží na globální úroveň danou spotřebou?

S tím ať jde někam. Dokud nebudou ceny stejné jako v Německu, Polsku a Rakousku (a to skutečně u téměř všeho co se v ČR prodává) tak v Česku prostě nakupovat NEBUDU.

I tak je v podstatě jediný vánoční dárek co si chci dát "Spectre package" z připravované online hry a to se stejně  platí v dollarech protože opět digitální zábava c ČR prakticky neexistuje pořád mi někdo cpe nějaké fyzické zboží.

0 0
možnosti
PK

P40a52v95e44l 87K12u10r18a87l

11. 12. 2013 8:22

Pro osobně je inflace už přímo změna kurzu koruny.

0 0
možnosti
PK

Vzpomínám si na dvě vystoupení, která hájila intervenci jako skvělou akci:

- superredaktor Páral, i při mé slušnosti mi připomíná modrého Kojzara

- bankéř Hampl, těžko ji může zpochybňovat, s nosným argumentem - její výhody se neprojeví v lech 2014-2015, ale v delším horizontu.

Já osobně nejsem o jejich pozitivech přesvědčen z mnoha důvodů. Takže jsem obdržel Smrčkaprize Hlupák roku.

0 0
možnosti

Milý pane, jelikož i mezi ekonomy převažují pochybnosti o smysluplnosti oné intervence ze strany ČNB, je váš článek, kdy arogantně nazýváte lidi s opačným názorem hlupáky, jen ukázkou vašeho primitivismu. Snažíte se chvástat rádobyodbornými termíny, příliš z vás však čpí vaše hloupé a ničím neodůvodněné přesvědčení o výjimečnosti vašich názorů. Jestliže vy nazýváte jiné hlupáky, pak já si naopak totéž myslím o vás.

1 1
možnosti
LS

To si klidně myslete, ale dříve se naučte chápat text. Já nenapsal ani náznakem, že by každý, kdo kritizuje rozhodnutí ČNB byl hlupák. To si dokonce ani nemyslím, navíc jsem na jiném místě jindy rozhodnutí ČNB pokud ne kritizoval, tak přinejmenším zpochybnil. Já ale říkám, že kdo mluví o drastickém znehodnocení úspor občanů nebo krádeži a podobně neví nic o ekonomice a na tom trvám. Pitomá argumentace je vždy pitomá argumentace.

0 0
možnosti
Foto

Dal jsem karmu s chutí. 

A také potvrzuji, že s šiřiteli poplašné "pravdy" se opravdu diskutovat nedalo. Protože, když někdo krok ČNB odsuzuje k hyperinflaci, tak je diskuze skutečně nemožná. Kritik intervence má vždy "pravdu" a nic jiného nepřipouští.

1 0
možnosti
SS

Jenom kousek z té podporované inflace. Vysvětlíte mi prosím, proč má např.chleda místo 30 Kč za několik let stát např. 80 Kč?

Co se týče utrácení. Kde lidé na to utrácení mají vzít? Zřekne se snad některá firma části svého zisku, aby zvýšením mzdy svých pracovníků podpořila domácí poptávku?

0 0
možnosti
ZO

apropo, jsem rád že jsem ekonomickej hlupák a že jsem peníze na radu moudrých v čnb nerozfofroval.co budou ti radílci dělat až se kačka vrátí tam kde byla na těch 25 kaček za ojro.co budou psát když se nevytvoří ta proklamovaná místa, firmy nebudou přidávat peníze a nebudou mít více zakázek.a exportérům to pomůže nula nula prd.řeknou je nám líto matematický model byl špatnej?dáme jiné parametry a ono se to srovná,je to stejná krávovina jako kalouskovo zyvšování dph na všechno pro všechny.z předpokladu že vybere o 18 mld kaček na dph víc mu zbyly trosky.vybral jen s bídou tři.vážený pane lidi nejsou matematický model a čnb se bude divit až za ušima jak jim to nevyjde.na lidech se neexperimentuje.na experimenty jsou laboratoře...

0 0
možnosti
LS

No, to máte jistě pravdu. Co se týká výše DPH, Bohužel ani nová vláda se sazbu nechystá snižovat, i když obecně snížení daňové zátěže by pro povzbuzení ekonomiky byl potřebný krok. Ale možná si všimnete, že zatímco prakticky všechny vlády v okolí učinily v posledních letech nějaká opatření, napříkllad na podporu zaměstnanosti v Německu, tak v ČR nebylo dejme tomu za posledních 12 měsíců uděláno nic. A vypadá to, že v příštích třech nebo více měsícech ani nic uděláno nebude. Tedy to měla i ČNB koukat Pánubohu do oken a čekat na zázrak? Mně se ta intervence také příliš nelíbí, představoval bych si fundamentálně jinou politiku, ale když už někdo chce kritizovat ČNB, měl by to dělat na základě odborných argumentů a ne na základě pitomých keců, jako "fatální znehodnocení úspor" a podobně.

0 0
možnosti
ZO

osobně věřím intervenci čnb.pevně věřím že znehodnocením kačky o mizerných 5% přibude minimálně 30 000 pracovních míst.já doufám v číslo 10x vyšší...vy ne pane?pevně věřím že lidé si začnou kupovat nová auta zdražená o desítky tisíc korun.ale sakra škodovka je českej podnik tak jak to že zdražuje?to mi hlava nebere...a ať koukám ak koukám na inzeráty tak firmy lidi moc nehledají...co já ubohej vyučenej horník si počnu?nebo že bych si koupil pár lokomotiv, nebo velkorypadlo?co mi poradíte pane bloggere.za co mám utratit své miliony v čs abych vyhověl panu singrovi?poraďte.

0 0
možnosti
LS

To napište Singerovi, to já nevím, milý pane.

0 0
možnosti
  • Počet článků 362
  • Celková karma 19,60
  • Průměrná čtenost 1387x
Jsem původním povoláním biolog, ale od roku 1990 se zabývám ekonomikou, především podnikovou. Specializuji se na problematiku sanací a restrukturalizací. Profesor podnikové ekonomiky na Vysoké škole ekonomické v Praze.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky