Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47i14r90o67s88l89a96v 69K15u11l61h81a71v23ý 5389952741

To, o čem autor píše, není novinka a každý větší investor (spekulant) má jistě myšlenky autora "zmáknuté".

Je jen otázkou, jak dlouho bude působit efekt pohybující se koruny nahoru a dolů.

0/0
11.2.2017 2:21

L38u67b16o14š 12C42h47l98u17m39s16k24ý 2170565908445

Co nastane uvidíme a každý názor je spíše přáním autora. Z celé té intervenční lapálie jsem ale získal nový poznatek o úloze ČNB ... udržovat inflaci, tedy devalvovat měnu (a tisíckrát to můžete pojmenovávat jinak), kterou ji stát svěřil k opatrování.

+1/0
9.2.2017 21:21

V63o29k55o89u53n 96V39l93a78d49i48m18i25r 8522638929638

Mozna Marburg, nebo Rasch.

0/0
9.2.2017 21:17

F81r64a45n44t65i45š71e52k 68S80o59b90o54t97k53a 1697463184930

Druhou velkou "legrací" v tomto divadle ohledně srážení kurzu koruny je vyhlašování míry inflace (měřené Českým statistickým úřadem) za absolutně přesný ukazatel, na nějž se ČNB soustavně odvolává. Přitom jde o velmi těžko vypočítatelné a neustále se pohybující se souhrny zprůměrovaných pár položek maloobchodních i velkoobchodních cen v naprosto nepřesně vybraných "spotřebních" koších. Stačí, aby si nějaký statistik usmyslel a např. řekl, že podíl peněz utracených za zahraniční zájezdy bude ve spotřebním koši významně poroste a bude takový a takový (protože v posledních dvou létech tomu tak bylo). Pak stačí jedna krize v arabském světě či krize ve stavební výrobě a a celý výpočet je na vodě.

Za samostatnou kritickou poznámku by stálo další využívání "zlatého telete" míry inflace k navázání dalších ukazatelů bez ohledu na jejich účel - např. zvyšování penzí podle míry inflace. Prostě důchodci mají většinou smůlu, protože inflace není, neboť výrazně zlevnily dovolené v zahraničí a letenky do zámoří, které ve zprůměrované koši "pro všechny" určitě hrají solidní podíl.

0/0
9.2.2017 14:55

F81r15a31n41t38i21š35e61k 93S38o82b64o74t22k60a 1357913544100

Pane Smrčko nesmíte přeskakovat historii. Na počátku tohoto tance byla slavná investiční skupina PPF, která chtěla provádět velké nákupy v ČR oceněné v českých korunách (a taky je provedla) a platila v eurech, tudíž potřebovala silné euro a slabou korunu.....

+2/−2
9.2.2017 14:36

V96l82a83d46i84s25l78a13v 33Ž51i93d48e78k 3448690200

Opravdu si nemyslím, že toto byl ten hlavní důvod. A navíc to bylo trošku jinak, co si pamatuji.

0/−1
9.2.2017 15:22

F57r59a32n17t32i40š83e76k 24S84o26b84o77t93k72a 1607253464200

Pane Žídku, také si nemyslím, že investice PPF (z jejich strany asi běžná) byly hlavním důvodem pro vyhození jednoho bilionu korun na nákup eura ze strany ČNB. Ale pro pořádek bych tuto akci uvedl, jako náhodou se jim začátek těchto intervencí docela šiknul......

+1/0
9.2.2017 19:26

I20v96o 67C45h25a58r17f11r20e98i89t14a30g 3144118132741

Pane Sobotko, Vy jste opravdu dost jednoduchý. Nejste náhodou příbuzný premiéra? Jak to "vyhodit jednoho bilionu korun"? Vždyť za to nakoupili ekvivalentní množství eur. Vy eura považujete za vyhozené peníze?

0/−1
9.2.2017 20:31

R68a46d76e66k 97Š16t32e98m98b92e35r39a 2773432320417

ano, ale ve špatném kurzu. A to záměrně špatném. Kdyby eura nakupovali za účelem "investice" za 25kč pak OK. I tak bych ale nenakupoval právě Eura, měnu to neexistujícího státu, který se nejspíš rozpadne... a hlavně tolik. Každý ví, že portfolio je třeba diverzifikovat, tedy kupovat od všeho trochu. Tohle ale nebyla "investice" ale pomoc euru a okrádání střádalů. NIC VÍC.

0/0
10.2.2017 4:23

I33v58o 22C88h24a17r58f24r38e73i77t33a80g 3944798752891

Koukám, že 616 není jen Sobotka! Od kdy nakupuje ČNB za účelem investice? Zde jsou úkoly ČNB:

V souladu se svým hlavním cílem ČNB určuje měnovou politiku, vydává bankovky a mince, řídí a dohlíží na peněžní oběh, platební styk a zúčtování bank. Vykonává dohled nad bankovním sektorem, kapitálovým trhem, pojišťovnictvím, penzijním připojištěním, družstevními záložnami, institucemi elektronických peněz a směnárnami.

Ani slovo o investicích! A jakápak pomoc euru? To byla pomoc České republice. Všem euro-zemím (například Slovensku) by se naopak hodilo, kdyby koruna byla silnější a tím tak v exportu nekonkurovala euru. A argument o "okrádání střádalů" je už opravdu naprosto mimo mísu. Řekněte mi kdo v ČR dostává plat, utrácí a šetří v nějaké jiné měně než korunách. Tudíž, když někdo měl ušetřeno v bance určitou sumu před intervencí, tak tam má dnes (pokud nevybíral nebo nevkládal) stejnou sumu + nějaké mizivé úroky. A stejné to zůstane i po ukončení intervence.

0/0
10.2.2017 11:54

R97a91d78e68k 53Š22t90e45m46b26e65r81a 2713412650677

Nevím co je 616, ale vzhledem ke srovnání se Sobotkou asi nic hezkého... no ale k věci. To o investici jsem řekl na váš argument že přece Euro je "hodnotná věc" a tedy koruny nejsou vyhozené. Jinak sám uvádím že o investici nešlo. Už proto že by to bylo nelogické takto "investovat". Pomoc euru spočívala a spočívá v tom, že by euro nemuselo (lépe řečeno nemohlo) být tak masivně tištěno kdyby jej nikdo nekupoval. Každá tzv. rezervní měna má tuto výhodu, že prostě může "tisknout" hodnotu a kupovat za ní něco... protože ji "hejlové" kupují. Jak ošidili střádaly? Inu tak, že střádalům peníze nerostly samy deflací, a že by si za ně oni střádalové prostě koupili víc. Jak pomohli exportu? Tím že snížili kurz vlastně "snížili ceny" věcí které vyvážíme. Já osobně nemám rád když někdo snižuje cenu věci kterou vyrábím. Proč prostě nesnížili ceny sami výrobci a bylo by hned zboží konkurenceschopné? To by se samozřejmě stalo, zvláště pak pokud by koruna posilovala. I mzdy by mohly stagnovat nebo dokonce klesat, to v případě že by růst kurzu koruny byl tak vysoký, že by díky poklesu cen rostla "životní úroveň" i bez nutnosti mzdy zvyšovat, ceny surovin by také v korunovém vyjádření klesaly... tedy jediné co má tisk peněz za cíl je okrást střádaly a pomoci Euru. NIC VÍC.

0/0
10.2.2017 12:11

R71a95d54e88k 24Š59t61e87m61b37e34r38a 2983282130227

Teď vidím, že zde v diskusi je také nějaký Sobotka, tak nevím kterého jste myslel. Já premiéra.

0/0
10.2.2017 12:17

I50v53o 72C79h46a31r53f77r89e92i42t65a41g 3224658192981

Vidím, že máte o ekonomice dosti úsměvné představy:

1. "Masivně" se tiskne nejen euro, ale také koruna. Euro samozřejmě řádově víc, protože je to platidlo i řádově víc používané.

2. Střádalové by při deflaci nemohli z uložených peněz počítat s vůbec nějakými úroky v bance, spíše s negativními úroky (Švýcarsko, Japonsko, některé banky v Německu...) K deflaci jeden zajímavý článek:

http://ekonomika.idnes.cz/zaporne-urokove-sazby-0bd-/eko-zahranicni.aspx?c=A160319_2233518_eko-zahranicni_hro

3. Česko je země s přebytkem obchodní bilance, bytostně na exportu závislá, zejména s euro-zónou. Díky nižšímu kurzu koruny vůči euru jsme velmi konkurenceschopní k zahraničním výrobcům ale i ve službách, protože většinu nákladů které finální cenu tvoří, jsou náklady placené též v korunách.

4. Ano, výrobci sice můžou snížit sami od sebe ceny, ale to jde na úkor investicím a platům. A někde s nízkou marží to není možné bez toho aniž by se firma dostala do ztráty.

5. Chtěl bych vidět ten povyk, kdyby se snižovaly platy kvůli tomu, že se zvyšuje hodnota koruny;-).

Jedna rétorická otázka. Kdo by měl (ČNB, česká vláda,...) mít zájem na tom, aby se okrádaly čeští střádalové a pomohlo euru??? CIA, Bilderberg, zednáři, sionisti, Brusel, NATO, sluníčkáři,...? Kdo z nich řídí a úkoluje ČNB?

0/0
10.2.2017 15:07

R34a86d75e47k 40Š89t17e25m86b62e45r28a 2233522320337

To jsem rád že vás mé představy baví a rozesmívají. Jistě lepší než kdyby vás rozesmutňovaly.

ad1) ano a to je právě důvod ke kritice.

ad2) úroky stejně nejsou žádné i teď.

ad3) je to jen přehazování cenotvorby exportu na ČNB z beder výrobců a to je plošné a necitlivé

ad4) no a co?

ad5) já taky

ad x) Všichni kdo nejsou českými střádaly

0/0
11.2.2017 2:36

I61v24o 23C98h25a18r66f70r81e70i94t29a70g 3924258432181

Opravdu co odpověď, to perla;-D. Že Vy jste ten Radek Štembera z Vestce, co stojí v insolvenčním rejtříku? To by potom vysvětlovalo vše.

0/0
11.2.2017 9:42

R13a87d71e72k 41Š20t62e65m64b59e68r17a 2583762500197

Vás je tu škoda, vy jste rozený investigativec. Sekl jste se jen o takových 8000 km vzdušnou čarou.

0/0
11.2.2017 14:58

I59v59o 29C14h59a42r59f57r97e62i32t93a54g 3204378232281

Jasně, takže Vladivostok. To mnohé vysvětluje...;-)

0/0
11.2.2017 17:27

R97a29d70e52k 66Š76t51e67m77b20e65r31a 2153492670857

Co máte proti vladivostoku, mně se tu líbí. Je tady sice strašná zima, nosíme tu takový ty vovinovačky a na hlavě takový ty jako medvědí helmy, jako maji vojáci u buckinghamskýho paláce, ale samozřejmě mnohem ubožejší, to je jasný, no ale zase nám sem putin dal ty jaderný ponorky a ty nám dodávají proud, takže párkrát denně můžeme psát na idnes, ale jasně že jenom proti sluníčkářům, to je podmínka, jinak by nás poslal na sibiř (když o tom tak uvažuju - nebylo by to lepší?).....no, takže na druhý pokus trefa. Jo a aby se vám o mně lépe googlilo, tak moje otčestvo je Erikovič. Musíte to ale googlit v azbuce, jinak vám to bude házet kraviny...

0/0
11.2.2017 20:47

R58a81d59e92k 90Š76t33e67m31b51e41r73a 2493762250797

Jo a děkuju za kompliment. Co odpověď to perla. Hezké.

0/0
11.2.2017 14:59

H28o19n21z88a 92B17o92b52u61l91a 9646499913759

Tak tolik praví teorie... a teď se zkusme podívat na praxi - viz konec kurzového závazku ve Švýcarsku.

+3/0
9.2.2017 12:08

V27l11a93d85i13s94l38a77v 91Ž50i88d17e40k 3978220820

V případě Švýcarska byl mnohem větší tlak na růst franku během i před intervencemi. Hlavně protože švýcarský frank se ve velkém používá v zahraničí jako rezervní měna, což se české koruny skoro netýká. Můj osobní odhad je posílení koruny o 5-10 %..

0/0
9.2.2017 15:12

H63o54n15z72a 61B54o58b75u19l65a 9556929113189

Tak já jsem samozřejmě nemyslel, že by koruna posílila stejně, jako frank. Spíš mi šlo o to skálopevné přesvědčení, že vlastně ti, kdo teď ty koruny nakupují, tak to posílení vlastně nedopustí.:-)

+1/0
9.2.2017 17:40

V22i36l75é30m 84B39a46r84á34k 4696197859476

Já bych řekl, že "mnoho „analytiků“ i „expertů“ (ekonomicky vzdělaných i naprosto nevzdělaných)" rádoby analytiků, režimních ekonomů, začalo hned obhajovat nesmyslné intervence ČNB.

Papouškujete to co všichni, inflace je dobrá, deflace je špatná. Přitom tato slova mají úplně jiný význam (inflace, nafukování peněžní zásoby činí cca 10% ročně). Přitom pohyby cen (ve vaší mluvě deflace a inflace) jsou pouze projevem dějů v hospodářství (nechytejte mě za slovo).

Radovat se ze zdražování je stejně hloupé jako mít potěšení ze zvyšujícího se počtu mrtvých na silnicích. Každý duševně zdravý člověk si chce za stejnou sumu peněz koupit více zboží, nikoliv méně.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=581228

V deflaci rostla Anglie 100 let, Česko mělo růst HDP 2015 4,3 %. To je důkaz, že tyto argumenty jsou nesmysly.

+4/−2
9.2.2017 12:03

I83v12o 64C21h98a55r34f58r38e70i81t41a14g 3884158162141

O jaké deflaci v Anglii mluvíte? https://www.patria.cz/zpravodajstvi/2914818/velka-britanie-mira-inflace-poprve-od-roku-1960-pod-nulou.html

A ČR kterou zmiňujete, měla v roce 2015 inflaci 0,3%, tedy žádnou deflaci!!

+1/0
9.2.2017 12:58

V30i44l62é75m 16B73a72r54á54k 4566477769596

K tomu podotýkám, že Anglie rostla v 19. století v prostředí deflace, k tématu doporučuji článek Pavla Kohouta, Nastává éra deflace? (Velká Británie, jejíž hospodářský rozmach během 19. století byl nesporný. Přesto však v roce 1900 činil index spotřebitelských cen ve Velké Británii pouhá 63 % úrovně z roku 1800. Během let 1860–1913 však britský HDP vzrostl o 204 % (což znamená průměrné tempo růstu 2,12 % ročně), přičemž spotřebitelské ceny klesly o téměř 22 % (tj. průměrná deflace ve výši 0.47 % ročně). Během let 1860 až 1913 přitom nebylo možné zjistit žádnou statisticky významnou souvislost mezi inflací a hospodářským růstem.

Zdroj: http://finmag.penize.cz/ekonomika/277500-nastava-era-deflace

) Na začátku roku 2016 můžeme konstatovat, že české hospodářství také rostlo v roce 2015 tempem 4,3 procenta (HDP) v prostředí deflace, resp. nulové inflace (hospodářský růst nevyvolala ČNB). Jaký je dnes cíl inflace? Jenom ta inflace sama o sobě? A k čemu má jako sloužit? To byli centrální bankéři někde v agentuře Lojza & Tonda na školení "Jak předstírat, že jsem ekonom"?

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=457943

Nebudu se s vámi hádat, jestli pohyb cen byl +- nebo nula, resp. jak to statistici spočítali.

0/0
9.2.2017 14:06

V83l65a92d87i80s49l40a77v 29Ž98i20d78e65k 3148490530

Ale VB v 19. století byla globálníkoloniální velmoc, což my jistě nejsme. VB rostla velmi asymetrickm obchodem z koloniemi.

0/0
9.2.2017 15:15

V63i76l10é95m 79B17a35r29á65k 4966257419616

A toto vaše tvrzení má dokázat co? Odmyslím si Anglii (když hledáte důvody, proč něco nejde aplikovat na Česko) a prostě snižování cen není škodlivé.

+1/0
9.2.2017 16:32

V59l23a61d39i31s95l96a27v 68Ž50i15d95e10k 3108450520

A to jsem ještě nebral v potaz to století, kdy se ekonomika zcela změnila.

0/0
9.2.2017 15:21

I96v49o 69C33h10a89r78f46r79e78i75t40a72g 3324828342981

Vy nepodotýkáte, Vy je tapetujete část článku od P. Kohouta z roku 1999. Článek (ne ten Váš příspěvek) je celkem zajímavý, ale zrovna si z něj vybrat jako "důkaz" pro pozitivní jev deflace období průmyslové revoluce, které samozřejmě bylo zásadní pro růst HDP, Anglii která byla tehdy naprosto dominantní koloniální velmocí a i to, že měny byly vázané na zlato, neukazuje na serióznost příspěvku:-/.

Znovu upozorňuji na to, že od existence samostatné ČR nebylo v "prostředí deflace" jak tvrdíte, tedy ani v době růstu 2015/2016. Myslím, že Vy "předstíráte, že jste ekonom". Myslím, že docela trefný popis najdete na http://www.finance.cz/zpravy/finance/42751-co-to-je-kdyz-se-rekne-deflace/

0/0
9.2.2017 16:28

V57i55l18é60m 68B43a24r58á51k 4296667539456

Prostě chcete najít důvody, proč se máme radovat ze zdražování v souladu s přáním režimních "ekonomů". Nejste originální, jen papouškujete právě jejich poučky.

Se všemi bláboly polemizuji v textech na které odkazuji (celkem 3 texty, jsou tam prokliky). Nejde o tapetování, jen se mi nechce psát co jsem jednou napsal. Uzavřel bych to takto (viz poslední odst.):

V systému zaručujícím stabilní objem peněz v ekonomice (zlatý standard) je deflace projevem hospodářského růstu. Stejné množství peněz musí pokrýt rostoucí objem zboží a služeb v ekonomice, což vede k poklesu cen. Žijeme však v systému měnové svévole. Centrální banka tiskne peněz kolik chce, čímž způsobuje inflaci a pomáhá vládě vyvolávat iluzi hospodářského růstu. Za této situace deflace pouze napravuje cenové bubliny a předchozí špatnou alokaci zdrojů způsobenou pokřivenými cenami peněz (úrokovými mírami).

Na deflaci ještě nikdo nezhynul. Za rozvratem hospodářství vždy stálo znehodnocení peněz ze strany panovníka, resp. státu.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=457943

+2/0
9.2.2017 16:43

T66o80m96á83š 39M58a93r57e15k 1619808748936

No jo, ale porovnáváte dobu, kdy byla libra ve zlatém standardu a všechny ostatní klíčové měny také. To je ale srovnání z jiného světa - jako kdybyste uvažoval o pěstování banánů na Venuši, protože je tam teplo. Samozřejmě, že ve zlatém standardu není deflace problém, alespoň nikoliv v běžné situaci.

0/0
9.2.2017 17:24

R91a86d84e81k 59Š68t23e12m94b76e40r82a 2203522920367

Proto je třeba se ke zlatému standardu vrátit.

0/0
11.2.2017 15:19

I38v16o 60C67h22a73r95f91r44e83i38t77a15g 3924198232531

1. Zato Vy jste originální - za každou cenu. I za cenu toho, že plácáte nesmysly.:-)

2. Ano všiml jsem si, že odkazujete na svoje vlastní texty. To Vám ovšem obrovsky dodá na věrohodnosti.;-D

3. U toho tapetování nemám na mysli Vaše "moudra", ale ten odstavec, který jste vytrhl a okopíroval z toho článku od P. Kohouta.

4. Žádný systém zaručující stabilní objem peněz v ekonomice neexistuje a nikdy neexistoval. Dokonce i v době kdy byly mince raženy ze zlata a stříbra, docházelo k takzvanému "zlehčování" mincí.

5. Už vůbec není deflace projevem (definicí) hospodářského růstu. To by totiž musela být inflace projevem hospodářského poklesu a my bychom už pár desítek let museli trpět pod hospodářskou recesí. Takto jen trpíme pod Vaší recesí...;-)

0/0
9.2.2017 17:46

V81i83l63é78m 35B61a69r21á50k 4376687349766

ad 4) ale měl by a měli bychom o něj usilovat, Freidman (nobelista) a další doporučovali stabilní objem peněz

ad 5) nic takového netvrdím.

Je to marné. Zkuste se smířit s tím, že každý máme vlastní pohled na svět. Byl jsem svědkem jak z bankovní rady ČNB psali na Vysokou školu ekonomickou, aby vyučující (dnes prof.), který v rámci akademické debaty zpochybňoval úlohu ČNB, byl „odejit“.

Ten populárně-naučný odkaz ohledně deflace co jste mi dal, odpovídá realitě jako kdyby z Karkulky někdo měl poznat život vlků. Tak se dál radujte z inflace, obdivujte inflační cílení, intervence.

Mimochodem, v čl. je chyba. S lednem si už vyžádaly 1300 mld. Kč.

0/0
9.2.2017 18:35

I10v46o 66C16h44a38r59f27r52e49i13t54a89g 3564718462361

Mimochodem, když už argumentujete Miltonem Friedmanem, tak alespoň pište jeho jméno správně;-).

0/0
9.2.2017 20:23

R67a66d57e27k 82Š38t54e84m90b11e51r64a 2333842930557

ad 4) ano, ale to byla i tenkrát činnost podvodná a nemorální.

0/0
11.2.2017 15:14

Z67d81e13n35ě73k 57B25e26r17á21n30e52k 2368175626292

Spekulanti si jistě počkají na posílení koruny, to čekání ale nebude dlouhé po skončení intervencí ČNB, dle mého názoru nastane velmi rychle a razantně. Takže zbavovat se korun je bláhové, naopak se očekává jejich další nákup a tím další posílení koruny. ČNB neměla nikdy intervenovat, byla to velká chyba.

+6/0
9.2.2017 11:55

B58ě16l83a 81H29o59r30á96k19o93v95á 1588422469210

Když se něco dlouho masivně tvrdí, tak výsledek bývá právě opačný. Věci se daj do pohybu (laviny) hned jak se zjistí že vytištěné papírky nejsou podložené hodnotou a to jak CZK tak eura. To bude fičák!!

+3/0
9.2.2017 11:34

J89a85r14o10s24l92a29v 32R79e98z13n87i10k 4532513709260

Co se stane, to nikdo neví...ale pokud je koruna fundamentálně a dlouhodobě podhodnocena, tak by se podle mě kurs měl ustálit okolo očekávané fundamentálně podložené úrovně z dlouhodobějšího hlediska...uvidíme...podle mě koruna posílí...a to možná i hodně

+1/0
9.2.2017 11:17

P68e46t79r 32M17a37t89ě10j26ů 5488661935771

Jenže nula od nuly pojde.Turisté jezdí oběma směry...

0/0
9.2.2017 11:09

R34a38d26e42k 38Š40t29e98m55b21e67r33a 2983972730577

Ano, to zní pravděpodobně. Ale oni mají času dost. Dnes je uložení peněz na úrok minulostí. Realitou jsou záporné úroky. Mít tedy uloženou měnu v něčem co sice pomalu ale jistě poroste je samo o sobě fajn. Já si spíš myslím, že kurz koruny bude záviset na vývoji v EU. Pokud se bude EU rozpadat, a to klidně může, bude euro klesat. Navíc může evropská centrální banka dál tisknout, což asi bude, snižovat úroky do záporu ještě víc... takže to bude taky hrát roli. Takže pokud se bavíme o kurzu k EURU vidím to, tak, že nejen že koruna má potenciál růst ale euro má zároveň potenciál klesat (samo od sebe a vůči všem měnám). Ten úprk ke koruně není jen kvůli intervencím ale i z důvodu ůprku OD eura. Prostě když Rusnok kupoval Eura za 27, přeplácel jej, ale navíc kupoval měnu "krachujícího" státu a to je dvojchyba. Navíc tím paradoxně "pomáhal" Euru což teď skončí. Já osobně si myslím, že intervence neskončí. Dokud bude poptávka po koruně bude ČNB dál kupovat. Jen by měla kupovat něco jiného než Eura. Třeba zlato :)

+3/0
9.2.2017 10:27

J85u27l98i14u62s 35C82h56a94l72o89u72p12k24a 4552599750971

Ale ČNB zlato tiše roztavuje a prodává jako investiční mince.

0/0
9.2.2017 14:45

R47a80d97e69k 94Š94t13e79m38b30e68r31a 2123612880127

No samozřejmě, vlastnictví zlata je totiž "zakázáno". Navíc jeho vlastnictví vytvrzuje měnu a to oni nechtějí. Prostě nejdřív je třeba zničit (zakázat) zlato, pak hotovost a nakonec peníze v jakékoliv podobě - hmmm, co mi to jen připomíná ???? .... jo jasně KOMUNISTY.

0/0
10.2.2017 4:28

F82r59a75n73t61i16š13e67k 96P77e74t47r16í23k 6195131144751

Blog je založen na spekulaci a dojmech.

Když dnes turista jede do zahraničí, taky musí někomu prodat koruny aby za ně utržil dolary nebo eura.

No a jak asi ten turista shání kupce na své koruny ?

0/0
9.2.2017 10:09

T16o47m52á85š 24M50a47r86e96k 1339878178216

? Pane Petriku, kolik si tak myslíte, že činí turistická výměna korun na eura a kolik výměna eur na koruny? Za prvé turistika je obousměrná, takže ono se to navzájem částečně stírá, za druhé Vás to možná překvapí, ale ty objemy nejsou zrovna to, co by hýbalo kurzem.

0/0
9.2.2017 17:27

J86a16n 59B42u82r75i42a80n 2103749664260

Zapomínáte na to, že trh se neřídí jen poptávkou a nabídkou, ale i důvěrou či ochotou za něco zaplatit stanovenou cenu.

Troufnu si říct, že dnes nikdo vlastně "správný" kurz CZK vlastně nezná. Ale tak nějak se všeobecně soudí, že by mohl být 25 CZK/€. A tím se spousta hráčů na trhu bude řídit. Už nebudou ochotni dávat za euro 27 Kč, protože tu nebude faktor ČNB, která je schopná dodat libovolné množství CZK na trh.

Takže já očekávám opravdu posílení, které bude samozřejmě doprovázet krátkodobé oslabování měny v případě, že nějaký spekulativní investor bude prodávat velké množství CZK.

+3/0
9.2.2017 9:03



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.