Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e19t74r 32N78o51v90a24k 3820377919497

Tak samotný kurz vliv nemá, to co nasměrovalo Čechy k montovnám je právě ten způsob držení kurzu.

0/0
20.4.2017 21:05
Foto

V46l66a76d68i71m43í84r 25Š62ť68a32s89t88n31ý 1741656325403

Za počítačovou myší vygenerované 2 biliony korun, nakoupila ČNB stejným způsobem vygenerovaná eura. Opravdu si myslíte, že tyto sumy představují nějakou opravdovou hodnotu? Lidi takovým penězům "věří" protože vcelku nemohou nic jiného dělat. Až přestanou věřit, vyhraje ten, kdo je zvyklý pracovat na zahradě a vypěstovat si pro svou potřebu alespoň základní potraviny. To je totiž jediná věc, která bude mít hromadách potištěných papírků s mnoha ochrannými prvky proti zneužití, skutečnou cenu.

0/0
20.4.2017 7:14

F80r84a57n95t37i62š90e36k 65P68e79t92r36í84k 6795511974611

Zlato že je bezcenné ?!8-o

Tak to mi pane Smrčko pošlete 1 kg zlata. Nic Vás to stát nebude, protože zlato je bezcenné.

+1/0
19.4.2017 19:41
Foto

V43l86a66d65i89m37í77r 12Š49ť51a41s88t29n25ý 1571596955213

Zlato je bezcenné v tom smyslu, že se ho nenajíte. Potravinová krize, či silný nedostatek je také jediná věc, která dokáže prověřit skutečnou cenu věcí, kterými se obklopujeme. Ve chvíli, kdy není co jíst, nám zpravidla dojde, že mimo přístřeší, pár kusů oblečení a nástrojů na obdělání záhumenku, jsou všechno ostatní zbytné hovadiny

0/0
20.4.2017 7:17

J64a88r70o49s15l80a17v 28D55u81n74d95a 1153182796750

Nepochopil jste. Přečtěte si to znovu.

0/0
20.4.2017 8:37

J14a88r52o24s28l67a68v 58D60u50n83d34a 1793602766770

Zlato je cenné téměř úplně stejně jako ty papírky - lidé tvrdí, že USD, EUR, RUB, ... jsou bezcenné, protože nejsou "kryté" (zlatem, diamanty, majetkem státu, ...). Tak mi pošlete 1 mld. těchto bezcenných papírků (např. zrovna EUR). Nějak si s nimi už poradím.

0/0
20.4.2017 8:41

P34e82t39r 43N71o71v47a60k 3840817189327

No, jenže problém je, že zlato je natom trochu jinak. Těch bezcených papírků vláda (teda ČNB) natiskne, kolik bude chtít. Což u zlata nejde, proto se z něj stalo platidlo.

0/0
20.4.2017 21:07

J30a74r55o35s79l49a49v 52D69u53n96d45a 1313112906540

Ale jeho hodnota je daná převážně také jen mírou důvěry.

0/0
21.4.2017 7:20

J39a32r93o75m31i96r 27H80o34b49l41i41k 1265157625

cena zlata je dána důvěrou v měnu, se kterou ho srovnávám, nikoli důvěrou ve zlato jako takové.. Zlata je (zatím) limitované množství, proto se přes něj řada věcí porovnává. A srovnatelný dům se za 3 kg zlata koupil mezi válkami stejně jako teď. A vyčíslete si to v těch potištěných papírcích. Budete o dva řády jinde.

+1/0
21.4.2017 8:39

P43e84t59r 35S40k75á38c97e98l 6204379349

Uhodil jste hřebík na hlavičku. Můj příbuzný byl mezi dvěma sv. válkami kvalifikovaný svářeč u prosperující firmy. Jeho manželka, moje skvělá tetička, nechodila do zaměstnání. Koupili si stavební pozemek, velkou zahradu. A nechali si od stavitele postavit domek včetně kůlny na nářadí. Bez dluhů a v pohodě vychovali a zaopatřili tři děti. Takže kdo nevěří, že I.republika byla navzdory měnícím se vládám vlastně zlatá? Byl to mocný a blahobytný stát, na svoji dobu. Pan Burian, věhlasný herec, měl vilu, auto, dvě služky, atd. Proč ne? Odrážel se jen spravedlivý systém, který odměnil schopné a pracovité lidi. I v době krize (rok 1933) kdo chtěl, práci si našel. V roce 2008 mně vedoucí stavby silnice sdělil, že jemu chybí lidi. Říkal o víkendu ve své obci chlapům, kteří byli na pracovním úřadě evidováni, aby od pondělí s ním šli na stavbu. Platil dobře, ale ani jednoho nezískal. Takže, vše zde již bylo, zdravého rozumu je nám třeba. Není nač čekat, volby jsou již vyhlášeny...R^

0/0
21.4.2017 23:02

J63o39s42e97f 50Š70o55l16t54e58s 8234568970763

Řeknu vám to asi takhle. Pokud dojde k opravdové krizi či válce, bude vám zlato k ničemu úplně stejně jako zelené papírky. Když budete mít hlad, co vám bude cennější? Tuna zlata nebo tuna hovězího?

0/0
22.4.2017 12:43

M37i54l54a98n 17S21t53e47h43l12í46k 7500659243631

Člověk by si rád udělal nějaký obrázek o celé situaci. Ale názory v článku a diskusi jsou tak protichůdné, že se není čeho chytnout. Obávám se, že kdyby se do diskuse pustili největší ekonomičtí experti v ČR, byl by výsledek stejný. :-)

+1/0
19.4.2017 16:30

J93o94s75e20f 69Š91o26l94t17e43s 8904558580553

Obecně je to tak, že jsou dva typy lidí. Lidé počítající s extrémním případem kolapsu civilizace – pak samozřejmě postrádá cenu v podstatě vše, co vás neudrží při životě, tedy včetně zlata. A lidé, kteří s ním nepočítají. Oba typy mají pravdu a řekněme si to upřímně, existovat s tím, že počítám s kolapsem civilizace, to je prostě nesmysl. Je v podstatě hloupost to brát v úvahu, protože na to se nedá připravit.

0/0
22.4.2017 12:46

M87a35r46t77i41n 97Š10i53k 6531201291237

Klid. Šichtařová nám to všem velmi brzy zase vysvětlí. Tipnu si, že nejpozději do pěti dnů, bude její další "odborný" spisek na titulce iDnesu. V

0/0
19.4.2017 16:14

T20o91m97á94š 14K29u89c91h90a64ř 3277791878171

Po částech máte pravdu, ale ve výsledku fabulujete.

Problém je právě ve vašem posledním odstavci: " Ty dva biliony nikam nezmizely. Místo nich jsou na kontech České národní banky miliardy eur. Něco kolem 74 nebo 75 miliard."

Těch 75 miliard euro přestavuje hodnotu téměř dvou ročních státních rozpočtů. Tím, že je ČNB vytiskla, žádnou hodnotu nevytvořila. Tak co je to nyní za hodnotu na kontech ČNB? Kde se vzala? Jsou to dvě miliardy Kč, které ČNB přesunula, vytunelovala, uloupila, znárodnila, či jak chcete, z práce, z výplat a účtů občanů ČR. Jsou to dvě miliardy, které měly být v našich peněženkách a místo toho leží na účtech ČNB. Není to nic jiného, než pomalá měnová reforma. Když ji kdysi provedli komunisté, byl to zločin. Ta dnešní je zločinem také.

+4/−1
19.4.2017 16:00

T44o37m59á91š 73K29u96c87h87a24ř 3207141868811

Oprava: 2000 miliard Kč.

To je mimochodem uloupených cca 200 000 Kč na hlavu, včetně nemluvňat. Ta částka se po přepočtu podezřele podobá částce z "Kalouskovy složenky". Náhoda?

0/−1
19.4.2017 16:08

J64a92r51o32s98l49a78v 15D12u18n47d85a 1363682626950

Vůbec nechápete jak to probíhá. Až ČNB zase nakoupená EUR a dluhopisy prodá, nepustí koruny do oběhu, ale stáhne je.

0/0
20.4.2017 8:39

P70e28t96r 52N90o65v25a92k 3280557929237

Jenže koruny už v oběhu jsou. A to co popisujete ČNB neudělá, protože by to mělo deflační tendenci.

0/0
20.4.2017 21:09

J13a20r80o92s24l13a19v 35D70u75n57d87a 1673652326570

Nesouhlasím.

0/0
21.4.2017 7:28

T82o35m43á69š 29M34a27r49e85k 1889398728376

To je úplná pitomost. Copak ty dva biliony někomu zmizely z účtů nebo co? A dokud je má ČNB v rezervách v cizí měně, nemají vliv na inflaci. Až je ČNB prodá, tak zpět získané koruny neutralizuje snížením měnové zásoby. Fakt mi není jasný, jak tenhle jednoduchý mechanismus někdo zarputile nechápe.

+2/0
19.4.2017 18:11

B35r39o79n92i84s91l97a97v 65H91a21k64e53n 2708985516496

zlato je na nic?! mno tech par rozumnych, co za par zlataku kupovali za Vymaru cele bloky baraku, by urcite nesouhlasilo... ;-D

+1/0
19.4.2017 15:04
Foto

O64n33d10ř92e45j 45H29a59r52t83m85a63n53n 1371230790

Je to špatné i jako vtip. Ekonomie a monetární politika jsou autorovi buď zcela opačně vyloženy a nebo je nepochopil.

+3/0
19.4.2017 14:56

P62e43t50r 28M17e73j79z40l58í83k 8698504581630

Tak fajn, proč vůbec chodit do práce a něco vyrábět? Stačí jen neustále tisknout nebo generovat virtuální peníze a nakupovat za ně zboží odvedle. A budeme tu mít ráj na zemi. Geniální:-/

+1/0
19.4.2017 14:15

J80a56r49o44s48l73a49v 36D42u92n44d72a 1353482246220

To právě nejde. Tím byste tu důvěru narušil a vaše papírky by rázem šly do kytek.

0/0
19.4.2017 14:34

P12e48t83r 50M72e17j64z11l31í57k 8588294611860

Tak schválně, jak dlouho vydrží důvěra, až se vrhnou do oběhu dva biliony korun.

0/0
19.4.2017 14:36

L60u59m19í93r 29V15i17t13h92a 2747167226162

A kdy to bude? Jak se to stane?

0/0
19.4.2017 14:39

P18e34t72r 10M54e90j43z71l66í11k 8748224171480

Tak jeden modelový příklad. Máme dvacet jablíček a Franta s Pepou mají každý jeden papírek. Tak nějak to vyšlo, že jeden papírek se dá směnit za právě deset jablíček, ono totiž víc jablíček ani papírků není v systému. Každý si koupí jedno jablíčko, hurá. Ovšem Franta je vykuk a natrhá si za rohem ještě sto dalších papírků. Co se stane? Cena deseti jablíček okamžitě stoupne na 51 papírků, jen co je Franta vybalí. Zdá se, že toho na Pepu s jedním umolousaným papírkem moc nezbyde, jak to? Pepa má samozřejmě zakázáno trhat někde za rohem papírky, to smí jen Franta.

Takže bych předpokládal, že Pepa ztratí důvěru v papírkový systém, vezme do ruky vidle a půjde si pro jablíčka, o kterých se domnívá, že mu náležejí, po svém.

0/0
19.4.2017 14:51

P84e42t27r 26M89e16j79z16l82í22k 8268544931170

Původně si každý koupí deset jablíček, samozřejmě. Chybka se vloudila

0/0
19.4.2017 14:51

J93a44r89o75s65l94a57v 91D95u84n58d74a 1703522886910

To je zase názor jako stehno. Ty 2 bil Kč (v EUR a dluhopisech) byly už do oběhu "vrhnuty". ČNB za ně koupila cizí měny a dluhopisy.

+1/0
19.4.2017 14:40

P17e29t16r 96M68e28j59z56l88í32k 8988384271880

Které má ovšem zatím v šuplíku. A v jiném šuplíku mají české koruny spekulanti. Žádný oběh:-/

0/0
19.4.2017 14:49

J86a38r46o48s64l72a66v 83D46u50n53d36a 1503302416410

Vám jde ale o ty koruny, ne? A ty v oběhu jsou, nebo ne?

0/0
20.4.2017 8:36

P41e19t63r 93N30o18v34a87k 3190357269397

Ono to jde, pokud je ta vaše měna používaná jako rezervní měna na celém světě.

0/0
20.4.2017 21:11

J28a76r71o58s63l78a94v 70D46u33n13d33a 1293502446690

"Stačí jen neustále tisknout nebo generovat virtuální peníze a nakupovat za ně zboží odvedle." To fakt nejde, ani u rezervní měny. Proč? Když to budeš dělat dostatečně dlouho, přestane být měnou rezervní.

0/0
21.4.2017 7:29

M55i25c91h19a36l 57P90a67u29l63í94č66e29k 2223605545475

Tak ono skutečně není na škodu občas upozorňovat na fakt, že ani zlato není nějaká extra hodnota samo o sobě a jeho hodnota je dána z velké části očekáváním lidí, že i ostatní lidé ho považují za hodnotu. Čímž se z velké části skutečně podobá běžným penězům dnešní doby, jejichž hodnota je dána také víceméně jen důvěrou v ně. Hodnota čehokoliv je ale také určována možností danou věc namnožit (a tedy devalvovat), a zde se zlato bere jako mnohem stabilnější, protože ke zvýšení jeho zásoby je třeba najít nějaké naleziště a to fyzicky vytěžit, takže jeho množství je omezené, zatímco peníze lze množit (kvantitativně uvolňovat) prakticky libovolně a lidem nezbývá, než centrální bance důvěřovat, že to množení nepřežene. Pravdou ale je, že v rostoucích ekonomikách může omezené množství peněz působit kontraproduktivně, říká se, že peníze jsou olejem ekonomiky, a potom je možnost snadno navýšit peněžní zásobu zase dobrá a užitečná. Jen se to nesmí přehnat, musí to zůstat správně vybalancované...

0/0
19.4.2017 13:41
Foto

D49a54l27i73b80o77r 85B51a45r70t93o84š 5594690107679

to považování zlata za hodnotu je dáno tím, jak je těžké ho najít...a tím, že je ho málo....a proto někdy jsou i jiné materiály cennější....

Mezi objemem peněz a objemem všech výrobků a služeb musí být velmi veliká shoda..jinak máme inflaci....nemluvě o rychlosti peněz...pro jednoduchost.....

+1/0
19.4.2017 13:46

P89e27t63r 19M34e29j91z28l80í89k 8448244101130

Bojím se, že ta pravá inflace teprve přijde:-/

0/0
19.4.2017 14:25
Foto

D27a21l51i78b81o10r 89B52a80r43t23o33š 5834210307739

bát se můžete i čerta nebo trpaslíka....nebo inflace....zatím je to jinak...veškeré kvantitativní uvolňování a jiné triky, byly jen snahou dostat do ekonomiky odpovídající množství peněz..aby byla dodržena rovnice, že objem výrobků a služeb se musí rovnat objemu peněz.....jednoduše řečeno bez rychlosti peněz...protože jsme měli mnohem vyšší objem výroby a služeb než peněz na trhu...........

Ovšem udělali to z hlediska ekonomie špatně a z hlediska systému vládnutí správně....tyto peníze byly nastrkány do fondů a jiných obrovitých finančních systémů a nedostaly se k lidem....takže rovnice funguje a lidé mají pořád málo...a to bude mít vliv na ekonomiku.....neb platí, že co se vyrobí se má také zkonzumovat..tedy na trhu koupit....a většinou by rádi kupovali ti, kdo mají málo....ti kdo mají velmi mnoho, již nakoupeno mají....

Inflace sama o sobě je pro ekonomiku normální, je ale nutné ji držet velmi nízkou hned z několika důvodů...1/ vysoká inflace nahrává dlužníkům a šetřílkům ubírá....2) pravidlo 70 a tak dále...

0/0
19.4.2017 14:40

P43e13t34r 66M60e32j43z90l37í25k 8348344551100

Objem výrobků a služeb se rovná objemu peněz vždy - jen ceny se přizpůsobí. Osobně pro "kvantitativní uvolňování" nevidím důvod - kromě toho, že se uvolňuje do těch správných několika kapes

0/0
19.4.2017 14:56
Foto

D86a50l36i45b66o76r 73B18a90r28t67o10š 5744810757209

ale on je hlavní úkol, aby se ceny NEPŘIZPŮSOBOVALY...TO BY BYLA INFLACE....a ty správné kapsy tam pochopitelně sedí také..tam se shodneme...protože, k čemu je vám 100 000 000 když ceny stoupají stokrát....ztrácíte...a tak je nutné udržet ceny a platy v rámci možností bez inflace...

0/0
19.4.2017 15:22

K95a18r16e59l 26S11t21r74ž46a65n88o18v86s54k83ý 1648285355

Ukázková situace nastala, když Španělsko zavalilo Evropu stříbrem a zlatem z Jižní Ameriky. Cena kovů šla okamžitě prudce dolů a Španělsko tak potřebovalo na své výdaje stále víc a víc, aby bylo na stejné úrovni.

+1/0
19.4.2017 13:30

J43a35n 81J57u75r62n95í68č94e43k 7487920324684

Myslel jsem si, že ty natištěné peníze ČNB rozdala (nebo zadarmo půjčila) bankám, ale prý za ně koupila euro, nebo co.

0/0
19.4.2017 12:42

K18a60r15e38l 25S48t49r70ž49a24n69o30v21s84k98ý 1138735825

Za část se nakoupily jiné měny a za část se nakoupily cenné papíry.

0/0
19.4.2017 13:31

J44a56r56o41s83l23a60v 40D96u29n41d26a 1413972716660

Tak to právě nebylo. Použila je na nákupy.

0/0
19.4.2017 14:36

Z49d78e92n78ě35k 12B85e93r64á42n42e15k 2418845836942

Už dlouho jsem nečetl tolik nesmyslů v tak malém článku. Například autor tvrdí, že kolísání měny nahoru a dolů nemá zásadní dopad na ekonomiku - naopak má velký dopad na ekonomiku a může mít katastrofální dopad. Autor tvrdí, že nákupem EUR jsme nic neztratili - naopak ta EURa by musel někdo za tu naši cenu koupit abychom neztratili - tedy tratili jsme. Dalším nesmyslem je bagatelizace krytí měny zlatem a mohl bych pokračovat. Autor zřejmě aspiruje na funkci guvernéra ČNB, no máme se opět na co těšit!

+9/−2
19.4.2017 12:29

J39a73n 19S86e21m60i29k 4304247642179

pokud se mohu zeptat.... cim je "kryta" podle Vas hodnota zlata?

Neni to nahodou pouze tim, ze "vsichni veri ze vsichni very ze zlato je cenne"?

Neni nahodou zlato fakticky taky bezcenne (mimo omezeneho praktickeho vyuziti v prumyslu).... pokud by nebylo v podstate iracionalni logicke smycky ze "vsichni veri ze vsichni veri..."?

+5/0
19.4.2017 12:35

Z51d50e17n97ě38k 32B48e28r58á34n80e14k 2198545706472

Ano, zlato je téměř bezcenné, ovšem kdyby si jej lidé nevybrali jako směnu za něco pro jeho atraktivitu a stálost. Zlato je finanční jistota, Pochopitelně i jeho hodnota osciluje. Je jisté, že žádná komodita není stabilní a dokonce pokles čehokoliv může být vyvolána na podnět několika bohatých lidí. Ti mohou rozpoutat krizi a nebo navodit blahobyt. To je ale na více písmenek.

0/0
19.4.2017 13:49

P29e80t28r 35M64e44j57z30l11í33k 8628784371270

Naše chytrá ČNB se prozíravě drtivé většiny našeho zlata zbavila a tak se můžeme hloupým zemím, které hromadí bezcenné zlaté rezervy, jen smát:-/

+2/0
19.4.2017 14:34

B73r57o20n46i77s51l23a34v 43H75a19k46e64n 2468145926146

pokud se Vam doma povaluje par bezcennych zlatych cihel, rad je od Vas obdrzim darem... pripadne uhradim dopravu... ;-D

+3/0
19.4.2017 15:06

J76a66r89o80s11l43a46v 81D86u16n59d77a 1363982846480

Pokud se vám doma povaluje pár miliónů v bezcenných papírcích typu USD, EUR, ..., rád je od vás obdržím darem, o dopravu/náklady na převod se šábneme, případně je (v závislosti na částce) uhradím sám.

0/0
20.4.2017 8:43

L31u17m17í56r 97V17i91t95h15a 2557837586542

Nesmysly píšete Vy.

1) Autor píše o kolísání kurzu v režimu 5 - 10 %, tedy v režimu, ve kterém běžně kolísal před intervencemi. Nic zásadního se nestalo. Dokonce se kurz zhoupl z více než 32 Kč za EURO na nějakých 23 Kč a pak zase zpátky k 27 Kč.

2) Nákupem EUR jsme skutečně nic neztratili. Poku se bude koruna propadat, tedy bude nutno vydat 28 a více korun za 1 EURO, bude ČNB prodávat právě ta EURa, aby korunu podpořila. Čili vydělá nejmén ě 1 korunu na EURu, ale spíš více. A pokud kurz koruny stoupne někam k 25 korunám, potom bude prodávat koruny. Takže tratit nebude.

3) Zlato je naprosto neužitečný kov snadno nahraditelný jinými. V ekonomické krizi bude hodnotu ztrácet úplně stejně, jako jiná platidla s výjimkou těch, která s sebou nesou nějakou okamžitě upootřebitelnou hodnotu. Například dobytek přináší potravu, plátno oděv a ochranu před vlivem povětří. Lze si poměrně snadno představit situaci, kdy kilo býka v živé váze bude směněno za 1 kilogram zlata. Skoro se mi chce Vaši jízlovou poznámku otočit v konstatování o komsi, kdo aspiruje na podržtašku samotného AB.

+1/−2
19.4.2017 13:58



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.