Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i58l13a44n 21K25e72s57l 2116646493758

Byl Pilný moc pilný a udělal z něj šéfík blbečka?Nemluvím o důchodech budoucích,ale současných.Pilný sdělil důchodcům,že by měli krotit očekávání na výši novoroční valorizace.On je Harpagon z přesvědčení a musí šetřit protože v republice je mnoho potřebnějších než důchodci.Má pravdu,vždyť takoví poslanci a senátoři či sám prezident nějakou tu korunu či čtyřiapůltisícikorunu rádi příjmou.Nakonec proč přidávat málo mnoha lidem,když na stejno vyjde přidání hodně málo lidem.Šéf Babišáků si uvědomil,že řeči o střídmé valorizaci by mohly ovlivnit některého z důchodců,který by dal hlas socanům a prohlásil,že ty naše důchody české jsou nízké a bylo by dobré něco s nimi dělat.Kdo z těch dvou ministrů přes erární kasu bude mít pravdu.Létají různé sumy- 500korun a 2,5%.

Pět set korun je dvě a půl procenta z dvacetitisícového důchodu,tři sta z dvanáctitisícového a dvě stě padesát z desetitisíci korunového.Tak to bude asi stejné jako minulý rok.

0/0
3.6.2017 23:19
Foto

L50i86b66o29r 81V56y16k10o68u44p57i22l 9166545399517

Naspořte si na svoji penzi. Hurá. Takže, prosím pěkně. Beru jako VŠ učitel něco přes 20 tisíc čistého. Za byt a nutné platby dám polovinu. Ze zbytku šetřím 2 tisíce. Víc nemohu, protože chci žít slušně, dokud ještě můžu nějaké to pivo a tu a tam víno, když ještě dohlédnu na jeviště a na plátno, když ještě zvládnu kopec při dovolené v horách. Tímhle spořením jsem ušetřil 720 tisíc. Těžko budu žít ze záporných úroků z této částky. Jako přilepšení k penzi, pokud budu žít z podstaty, to stačí na chvilku. Už proto, že 2000,- v roce 1992, kdy jsem začal spořit, znamenaly něco jiného, než dva tisíce dnes. Prostě rval jsem si od úst dva tisíce, které mi někdy docela chyběly a výsledek je k ničemu. Vychází mi, že jsem si měl spořit nejméně 20 000 měsíčně, ale nebylo z čeho. Znamená to, že si buď ušetřím, abych na důchod nevybíral kontejnery, úplně všechno postradatelné a strávím produktivní věk jako bezdomovec nebo v něm budu žít trochu slušně, ale na penzi již nezbude. Za poslední výplatu pistoli s jedním nábojem a sbohem.

0/0
3.6.2017 16:23
Foto

P21a72v31e86l 70M63a44k44o10v57e30c 8608185741

Spíše než důchodová pravda se jedná o účelovou "důchodovou lež"...:-( A spousta lidí na ni slyší. Průběžný důchodový systém nemůže být rozkraden, a proto se stále objevují nápady na jeho "privatizaci", maskované strašením o nutnosti důchodové reformy...

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=410775

+2/0
2.6.2017 8:07

P34e71t49r 52S33k15á18c64e60l 6114419729

I pan ministr je může mejlit:

"Nikdynemůžeme pravdu vyslovit, ale vždy jen mínit nejméně jednu zedvou možností, která se pravdě podobá." > sv.TomášAkvinský.

0/0
30.5.2017 22:54

B60e52d11ř89i37c66h 84D30v46o37ř43á62k 2142858526314

Samozřejmě je vše hloupost. Nová průmyslová revoluce 4.0 začíná a kecy o zásluhovosti a šetření na stáří ztrácí význam. Lidí bude nadbytek a společnost musí zajistit jiný způsob financování života obyvatelstva. Nezbyde nic jiného,než oprášit určité úvahy z dob před rokem 1989 a aplikovat je. Nic jiného není možné.Veškré jiné úvahy jsou nesmyslné. Vzpomeňte si jaký byl důchod v roce 1989 a dnes. A jaké jsou životní náklady. Nadávat si do marxistů a bolševiků nic nevyřeší.

+3/0
29.5.2017 20:43

V29l33a35d55i91m92í19r 84H71r63u31b34ý 4437563214299

Pokud si na ty důchody nevzpomeneme, poučíte nás?

Protože bych se asi odpovědi nedočkal odpovím si sám: průměrný starobní důchod v roce 1989 činil 1 639 Kč, v roce 2016 pak 11 475 Kč. Vzrostl tedy 7,0-krát. Inflace mezi roky 1989 a 2016 byla 5,10, z čehož plyne, že starobní důchod reálně vzrostl o 37 %. O více než třetinu. Není to moc, ale není to málo, tím méně nula.

Nutno ještě poznamenat, že dnes existuje i vdovecký (nejen vdovský) důchod.

+2/0
30.5.2017 10:33

P55e96t12r 91S43k20á29c63e74l 6864389959

Nejde ani tak o výši důchodů, jako o systém. Ten měli naši předkové po roce 1919 vynikající! Takže s autorem článku nesouhlasím, že nejde zavést funkční způsob financování důchodů (jednodušší pro ministra je říci, že na důchody nebude - kdo nechce, hledá důvody, kdo chce, hledá metody). Viz:

Můjšéf z ČKD nám sdělil, že v roce 1919 zastupoval ČKD předdůchodovým úřadem v Praze. Ten začínal s kancelářemi vkatakombách, stejně jako jsou ve filmu "Katakomby". Oknado chodníků apod. Za 2 (slovy:dva) roky z vlastních výnosůpostavili palác, který slouží dodnes! Systém fungoval v našichkrajinách celé minulé století, navzdory dvou totalitním obdobím,tedy vládám v nich. Paradoxně za vlády svobodného lidu(demokracie) po roce 1992 nastaly potíže...

Vrodné obci jsem znal řadu pracovitých lidí, kteří se buďto aniprvní výplaty důchodu nedočkali anebo jej užili jen krátce, dvači tři roky. Koncem prosince 2011 jsem se byl rozloučit skamarádem z dětství o dva roky mladším. Jeden rok čerpal důchoda 42 roků si na něj přispíval. Kam se poukázal rozdíl z jehopříspěvků na důchod?Jevůbec zpracována nějaká studie odpovídající na tuto otázku?

0/−1
30.5.2017 22:35

P38e86t47r 46S62k85á44c37e74l 6844809679

Mínusy, pane Dvořáku Františku, nic nevyřeší. Argumenty uveďte, které podpoří Váš jiný názor. Protože i pro Vás platí:

"Rozhodljsem se, že nebudu zarputile lpět na svých názorech, nýbrž jeopustím a přejdu k jiným, když mi někdo ukáže rozumné důvody,kterých bych se mohl chopit. Nemám totiž jiný cíl, než sepřiblížit pravdě" » Antony van Leeuwenhock.

0/0
3.6.2017 18:01
Foto

L42i25b27o73r 45V60y86k89o26u23p16i17l 9826595879187

Jo jo. A protože žiju v baráku, který byl před rokem 1989 pro vojáky a policajty, kteří mají důchody až 40 tisíc, tak mám v průměru našich tří vchodů důchod 26 tisíc, tak nač si stěžuji, že?

0/0
3.6.2017 16:10
Foto

J13a71r80o14s64l22a56v 84S26k83o70p56a21l 6834540690259

Řešením je mezigenerační solidarita, ale bez státu!! Rodiny si to v minulosti vyřešily samy, žádný problém!! Pokud to nebylo možné, postarala se obec. Není třeba se bát!! Stát to neumí! Potůčkova komise je toho nezvratným důkazem!!

+4/0
29.5.2017 20:02

V44l58a28d91i55m28í23r 10H47r79u25b79ý 4407633124979

Potůčkova komise byla a je jen zástěrkou pro "potvrzení" Sobotko-Špidlovských keců.

+1/0
30.5.2017 10:34

P36e33t12r 14S76k12á30c68e42l 6574609899

Např. v Arménii je nepsanou povinností potomků se postarat o svoje rodiče. Daří se jim to i díky tomu, že jich je v jedné rodině 10 a více. To by u nás nesměly být "výkonné manažerky", kterým je odporné rodit potomstvo a potom se radovat z jejich přízně.

+1/−1
30.5.2017 22:53
Foto

L39i77b41o67r 46V90y47k11o68u26p57i53l 9666145269427

A když je někdo z medicínských příčin impotentní, ať si to hodí hned v 63.

0/0
3.6.2017 16:12

B40o14r85i29s 68B57l84a59j51e64r 9488427379595

Čtvrtý: Neudržitelnost aktuálního důchodového systému není chyba státu a v podstatě ani politiků, to je objektivní fakt daný demografickým vývojem, prodlužováním věku dožití a ekonomickými zákonitostmi.

Zdroj: http://lubossmrcka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=606284

Samozrejme je to chyba statu. Provozovatel Ponziho schemy opravnene musi za mrize, i kdyz nikoho nenuti (jen umoznuje) do toho jit.

Statni penze je taky Ponziho schema, a jeste horsi, nez ta obycejna, protoze kazdy je povinen do ni prispivat. Jak to, ze provozovatel tohoto neudelal chybu a za nic nemuze?

0/0
29.5.2017 15:35

B59o96h66u33m69í69r 47M56r43á48k25a 6105388197754

Pan ministr na mě působí jako pilný b.b. Dělat si politickou image řečmi, jak nechodil do májového průvodu a vystudoval s vyznamenáním, mně přijde skoro třicet let po "revoluci" trapné. Hned taky "skočil" po zajišťovacích příkazech (bylo to právě v kurzu) a teď bude vykládat o důchodech. Za dva týdny toho stihl víc, jak jiní za několik let :-/. Chápu, do voleb je příliš málo času a je třeba přitlačit na pilu ;-D.

+1/0
29.5.2017 14:39

R58o46s71t84i87s37l37a71v 41C30a80h92a 6813267807521

Tak ty prvomajove pruvody byla asi reakce na to, jak se ho ptali, co delal pred revoluci.....

0/0
29.5.2017 14:53
Foto

F15r72a19n65t59i85š43e44k 56K93š83í69r 2469136675

Je na čase, aby stát přestal okrádat lidi a přestal se starat o důchody.

+2/0
29.5.2017 14:10

M29i74c83h91a27e75l56a 49P31l31a35n35á 2123877753657

Jsem generace X a nepočítám, že na mne nějaký důchod zbude a počítám, že si budu muset našetřit. Ale řeči pana Pilného a jemu podobných mne iritují. Tobě, občane, každý měsíc seberu třetinu na důchody, ale na ten ty si laskavě šetři, protože ten systém, který jsme my, tví volení zástupci, vybudovali a dále udržujeme, nefunguje. To je chucpe. Legislativci prostě nedělají svou práci.

+5/−2
29.5.2017 13:55

L40u61m95í20r 37V29i53t26h71a 2137377386922

Milá paní, víte, v čem je problém? V tom, že když konečně někdo vymyslel a uvedl v život systém, který by mohl fungovat,tak "obyčejní lidé" okamžitě zvolili ty, kteří slíbili, že ho zruší, protože je elitářský. Totéž třeba doplatky ve zdravotnictví.

Základní pravidlo totiž zní, že pokud budeme chtít mít všichni stejně, budeme mít vždycky stejně málo, nikoliv stejně hodně. Zatímco pokud se smíříme s tím, že holt někteří budou mít o dost víc, potom budeme mít víc všichni, protože jednak do systému přiteče víc v absolutní hodnotě, a druhak ti, co mají hodně, unesou, že procentuelně budou biti. A to je hlavní příčina, proč dosud není nastolen a funkční systém důchodového zabezpečení.

+6/0
29.5.2017 14:00

R53o66s34t37i62s61l28a97v 33C62a75h57a 6323867447331

a paradoxem je, ze ten "elitarsky" system privadel do duchodoveho systemu dalsi 2 procenta hrube mzdy (a to dobrovolne). Jinymi slovy - snizoval pravdepodobnost toho, ze ucastnici budou potrebovat v duchodu socialni davky. Jenze ten system byl pak temer mimo dlouhe ruky rozdelovacu a tudiz z jejich pohledu spatny.

+2/0
29.5.2017 14:06

M60i41c56h80a38e52l18a 50P92l40a98n31á 2673307243487

To se s mým příspěvkem nevylučuje, pořád tvrdím, že vytvořit funkční systém důchodového zabezpečení je prací volených zástupců a oni na to kašlou. Tedy úplně nekašlou, ale několik desetiletí vymýšlejí bez valného výsledku a hlavně dohody napříč stranami, aby se nestalo to, co II. pilíři. Mimochodem u zrušeného systému byla pro mne jedna hlavní vada na kráse a to nulová garance vložených peněz. Chápu, že výnos zaručit nelze, ale očekávala bych něco na úrovni pojištění vkladu.

0/−1
29.5.2017 14:15

R28o56s77t63i10s97l49a35v 56C66a16h98a 6293617147411

Penzijni spolecnosti jsou dozorovany CNB a jsou to tytez, co mate pro 3. pilir. Majetek ucastniku je oddelen od majetku spolecnosti. Co presne chcete pojistovat na vkladu? Jako ze vlozite 1000 Kc do dynamickeho fondu a on nesmi klesnout pod 1000?

+1/0
29.5.2017 14:20

J19a91r21o70s79l56a63v 10M58a82š43e31k 5629960404133

Jak se mohou politici dohodnout? Od dob premiéra Zemana jediné co levice svede, je tvrzení že žádnou reformu penzijního systému nepotřebujeme. A jejich voličům se to líbí. Zkuste ale někomu z nich říct, že si "celý život" neplatil na svůj důchod, ale že platil na důchody těch, kdo byli v důchodu když on pracoval ...

+2/0
29.5.2017 14:25
Foto

R47o36m39a75n 19K79o33z61e91l 4307336703464

No právě, důchod jde ruku v ruce se sociálním pojištěním, pan Pilný ho chce zrušit?

0/0
29.5.2017 23:11

J18a31n 40R36á66ž 1219743184520

Jedinou realitě odpovídající pravdu, kterou jsem na toto téma slyšel od politika, a to už v devadesátých letech bylo, že jedině ten, kdo si na důchod celý život šetří, má šanci, že se jako senior bude mít relativně dobře.

Všechny ostatní řeči, zejmèna z levicového spektra, jsou jen kecy,kecy a nic jiného než kecy!

Viz bod osmý článku.

+7/0
29.5.2017 12:41

P67e70t91r 76S14k26á63c27e72l 6594369139

Nesouhlasím, víte proč? Minulé století je toho zářným příkladem. Viz:

V minulémstoletí totiž řada našich spoluobčanůpřišla o svoje úspory našetřené usilovnou prací tím, ženechtěla mít dluhy a spořila.

1.Od roku 1918 do roku 1938 si pracující člověk naspořil 30tis.Kčs a za tu částku byl slušný rodinný domek. Se změnourežimu neměl nic. Doroku 1938 naši vynálezci vyhrávali mezinárodní patentové sporyu soudů. A svět nám, tedy jim platil ve tvrdých měnách zajejich myšlenky!

2.Do roku 1945 pracující člověk na hraně tehdejších příkazů("na černo" prováděné služby apod.) si vydělal aspořil. Po roce 1945 zase neměl z úspor nic.

3.V roce 1953 měnová reforma jemu znovu udělala z úspor papírkybez hodnoty, kterou vytvořil za osm roků. Takže zase znovu spořit.

Tedyobčan a/nebo občanka narozený/á kolem roku 1910 až v roce 1960mohl/a mít něco naspořeno a ve svých padesáti letech začítbudovat. Např. stavět dům nebo opravovat po rodičích. Divnébylo minulé století, díky našim tzv. "spojencům",kteří nás třikrát (roky 1938, 1968 a 1990) hodili přes palubu.Pokaždé jiným způsobem, ale se stejným efektem - vyklidili jsmejim světové trhy.

Doroku 1938 byla firma Baťa a další noční můrou všech výrobcůna světě v příslušném oboru.

Našivynálezci a jejich právní zástupci vyhrávali patentové spory umezinárodních soudů a svět nám za jejich myšlenky, tedy zavyužití patentů na vynálezy platil ve tvrdých měnách!

Takže věřte onomu politikovi a potom Vám zbudou oči pro pláč. Bezcenné akcie, inflací znehodnocená měna, atd.

0/0
30.5.2017 22:43

L60u92k32á37š 32M38u68s58i78l 1592334928637

Takže nyní, kdy nám běží 4 500 000 exekucí na 880 000 lidí, z toho 77 000 důchodců, máme 70 000 bezdomovců a 230 000 lidí v ubytovnách, je to ještě krásné a máme se připravit na to, že bude hůř???

25% národa žije na hranici příjmové chudoby a to na tom jsme v EU ještě dobře. Tito lidé si nenašetří nic, protože nemají z čeho a až ztratí schopnost pracovat, skončí všichni na ubytovnách, na ulici???

Vidím to tak, že za dalších 25 let budeme s láskou vzpomínat na komunisty :-D

+9/−4
29.5.2017 12:15

R49o61s13t94i94s84l64a93v 93C67a67h82a 6413747167971

V televizi vidim v pochybnych reality show lidi, co jsou chudi, inkasuji prispevky na nydleni, maji exekuce, ale.... maji psy, deti mobil, ti lide kouri.... pak neni divu, ze se maji, jak se maji

+6/−3
29.5.2017 12:20

L73u56k73á43š 42M57u37s17i97l 1442814168587

v televizi vidím jako celebritu dvojnásobného vraha, co z toho plyne???

+3/0
29.5.2017 12:21

R73o18s47t98i23s64l64a60v 32C77a73h71a 6183657347631

z obojiho plyne to, ze tahle spolecnost je nemocna.

+9/0
29.5.2017 12:32

A54n89t63o61n60í14n 13T58i58c30h91e33r94a 6956608123576

Z toho vyplývá, že skutečný život funguje přece jen trochu jinak, než by se zdálo z "šokujících" zpráv TV nebo některých hysterických blogů.

+4/0
29.5.2017 12:41

R44o30s59t30i83s28l20a51v 47C51a78h98a 6713337907131

BTW - k tem exekucim duchodcu - kolik jich je takovych, co kupovala predrazene smejdy?

S temi 25% lidi na hranici prijmove chudoby LZETE. Je to mene. V roce 2014 bylo prijmovou chudobou ohrozeno 1.5 milionu lidi, to je 15%.

http://ekonomika.idnes.cz/chudoba-a-socialni-vylouceni-v-cesku-d7b-/ekonomika.aspx?c=A140528_142525_ekonomika_spi

V roce 2017 to byl 1 milion, tj. 10% lidi: http://byznys.ihned.cz/c1-65706240-kolik-cechu-je-opravdu-chudych-projdete-si-nova-cisla-lepe-je-na-tom-jen-island

+2/0
29.5.2017 12:39

J52a53n 53R28á53ž 1979683154870

Hranice deklarované chudoby vytyčené nějakým statistickým ukazatelem, je velice relativní pojem. Jinak chudobu vnímá samoživitelka, která si v televizi stěžuje, že nemůže finančně utáhnout bez pomoci státu náklady na vícepokojový byt s ÚT a nemá na nákup značkového oblečení pro děti, aby zapadly do prostředí pražské školy, popřípadě nikdy nepracující příslušník protěžovaného etnika mající exekucí pro dluhy z heren a jinak chudobu vnímá na vozík upoutaný invalida, který žije sám v malém severomoravském městě.

+1/−1
29.5.2017 12:53

R49o91s71t40i64s35l27a70v 24C72a44h74a 6433697707531

Pan Musil jasne pouzil vyraz 'prijmova chudoba', ktery ma presne definovany vyznam - 60% medianu prijmů.

0/0
29.5.2017 13:05

V20l23a62d33i59m86í95r 10H30r51u52b16ý 4837133464619

No, právě. Představte si, že se náhle zvýší všechny příjmy 3x (a ceny zůstanou zachovány). Hranice příjmové chudoby bude na téměř dvojnásobku dnešního mediánu příjmů.

Přesto se bude psát, že příjmovou chudobou trpí 10 % občanů (cca milión), tj. těch, budou mít více než 30 tisíc na osobu! A že 25 % obyvatel je příjmovou chudobou ohroženo.

Závěr: Příjmová chudoba je výsostně statistický údaj, o skutečné chudobě neříká obecně vůbec nic, snad jen trochu o rozložení příjmů (ne mezd!!!) ve společnosti. A těch cca 10 % pod příjmovou chudobou bude vždy.

0/0
29.5.2017 22:12

L54u41b44o36š 47K20r81i26m61l 4377564600565

Naprosto s Vámi souhlasím. Každý musí mít na to, aby šil u Liprta a snídal kaviár.;-D

0/0
29.5.2017 14:50

K38l18á82r81a 73T42r84n16k80o38v61á 3944709194239

A co šijete u Liperta vy? Chlebíčky?

0/0
29.5.2017 16:05

L81u20k86á20š 36M82u30s12i34l 1442154108407

Shodneme se na čísle 1 500 000 lidí trpí příjmovou chudobou. Podle Vás je to 15% populace, tedy ze všech lidí, i dětí bez příjmu. Já to počítám z lidí s příjmem, ale ono je to vlastně jedno, je to 1 500 000 lidí, ty lidi mají děti, takže se to týká i jich a problém je o to větší!!!

0/−2
29.5.2017 13:27

L46u71m31í39r 45V53i91t42h68a 2337197696602

Nezáleží na tom, jak to vnímáte Vy, ale jak k tomu číslu došli.

0/0
29.5.2017 14:02

R55o72s12t81i41s75l10a68v 43C50a50h46a 6333727187161

No to je ovsem otazka. Dovolil bych si tvrdit, ze v Nemecku, napriklad, to procento bude vyssi a presto se cat tech lidi bude mit o dost lepe, nez ti lide u nas, co do te skupiny spadaji. Ono je to totiz pouze pomerove cislo nijak nesouvisejici s zivotnimi potrebami.

0/0
29.5.2017 14:09
Foto

R58a47d68e42k 53P69o18l17i31c58k27ý 6271793231854

V tom čísle 1,5milionu (1 milion)jsou již i děti jejichž rodiny má nízký příjem.

A i drtivá většina z těch lidí bez problému zajistí své základní potřeby. Pokud chce někdo na dovolenou, mít nové auto....tak se musí přičinit sám

0/0
29.5.2017 14:49

R76o49s74t37i56s98l51a13v 38C98a71h12a 6313797927221

Ano, je to tak. A bychom meli nejaky priklad, tak hranice prijmove chudoby pro rodinu s jednim ditetem do 13 let a dvema detmi nad trinact byla loni 28600. To neni uplne malo. Jiste, neda se z toho zas tak moc vyskakovat, ale pokud ma takova rodina 27 tisic, tak hlady neumre.

Dalsi nevyhodou definice prijmove chudoby je to, ze se nezkouma, jaky majetek clovek ma. Takze loni byla hranici prijmove chudoby pro jednotlivce castka 10200, kam spatne velka cast osamele zijicich duchodcu. Pokud to behem zivota nebyli uplni lempli, tak velkou cast veci, ktere k zivotu potrebuji, maji - napr. vybaveni domacnosti, spotreba obleceni je take nizsi nez u deti atd.

Jinymi slovy - hranice prijmove chudoby je umele vytvorene cislo, ktere uplne nevypovida o kvalite zivota.

+2/0
29.5.2017 15:07
Foto

V79á83c36l20a85v 50C37h16u85c63h94m60a 6815581828886

Ono to vždycky záleží na tom, na co je člověk zvyklý. Pro mně slovo chudoba znamená, že člověk opravdu žije nuzně a má problémy i se základní obživou. Tříčlenná rodina s 28000 rozhodně netrpí chudobou. Trpí jen možná představou chudoby.

+2/0
29.5.2017 19:09

V30l63a73d95i58m45í60r 16H16r43u40b43ý 4817663864369

Houbeles. Těch 10 % (údaj ČSÚ) jsou všichni lidé. Je to příjem na osobu. Číslo 10 700 Kč, jako hranice příjmové chudoby platí pro jednotlivce. Pro vícečetné rodiny není násobkem tohoto čísla, je nižší. Záleží i na věku dětí.

0/0
29.5.2017 22:21
Foto

V38á46c46l43a53v 12C98h36u22c67h51m91a 6145901308796

Tou příjmovou chudobou myslíte pojem, kterým šermují levicoví politici, aby vydyndali z voličů co nejvíce peněz k přerozdělování nebo skutečnou chudobu? Myslím si totiž, že o skutečné chudobě víte velké kulové.

+1/0
29.5.2017 19:01

Z26b81y81š67e16k 95H63l44i32n29k14a 3511203920343

Komunisti to "řešili" tak, že svým působením zastavili na cca 30 let růst průměrného dožití občanů. Pro starší lidi byla nedostupná lékařská v případě závažných onemocnění, protože byli neperspektivní. Za takové situace se drží důchodový systém líp. Ale pokud chcete zemřít o deset let dřív, než ostatní, nikdo vám jistě bránit nebude.

0/0
29.5.2017 21:06

P28e76t67r 31S45k21á48c45e27l 6634469829

Aby bylo jasno - jsem za rok 1990 rád, předvídal jsem, že po dvaceti letech u nás zase bude změna. Za 27 let jestli je k lepšímu ponechám na úvaze ostatním. Ale k tomu dožití - nyní se politici chlubí zvýšeným věkem dožití, ale za jakou cenu? Viz:

„Je důležité, aby život měl kvalitu, neměli bychom hoprodlužovat medicínskými možnostmi za každou cenu.“ » PavelKolář, fyzioterapeut.

„Přidali jsme léta životu, ale ne život létům“! Řekl jeden myslitel, byl to V.Hugo?

Příklad z LDN - býv. hrdina soc. práce leží na lůžku odkázaný na pomoc personálu. 10 a více let. Takto si představujete podzim života? Děkuji, nemusím...

+1/0
30.5.2017 22:51

Z89b93y68š12e24k 23H59l27i98n84k29a 3301423820123

To je zas opačná strana mince. Komunisti však ubírali jak léta života, tak i jeho kvalitu.

0/0
30.5.2017 23:12

F21e33r97d56í26n29a43n32d 24Z46i69l83c67h76e46r 7636130682226

Nejsem ekonom ,ale nechápu jak tohle může nějaký politik ,nebo ministr říct.Ví ti lidé vůbec,že třeba v sousedním Německu je průměrný vyplácený důchod na úrovni průměrného platu v ČR ? A že Německo ještě k tomu živí více než milion uprchlíků a nikde jsem neslyšel ,ani nečetl že očekávají nějaký důchodový kolaps ani v roce 2050,ani v roce 2100.Tam prostě politici pracují pro lidi a ne pro svoje Agroferty,správní rady a koryta což jsou jediné věci ,které ty naše ,,zaměstnance" zajímají.Člověk s takovými názory jako pan Pilný by neměl být ministrem.

+4/−5
29.5.2017 11:40

A72l49e62x27a88n38d59e75r 34N43o57v46á88k 2628185374214

Já sice ekonom jsem, ale Váš dotaz nemá s ekonomií nic společného. Spíše se selským rozumem. Těžko se měřit se světovou špičkou, technologickou mocností, národem natolik dodržujícím předpisy, jako jsou Němci, Japonci, Švýcaři atd. Země prodávající um svých lidí s vysokou přidanou hodnotou, produktivitou danou vyladěným systémem, udávající světový směr, sázející na vědu výzkum, vzdělanost, navíc bez destruktivního působení bolševismu, je a bude jinde, než našinec se svými montovnami, podřadnou prací, se svým kverulantstvím, geneticky a historicky daným hrdinným sypáním písků do soukolí a hlavně, neustále naříkající a stěžující si. Navíc a to se vracíme k té ekonomice, našinec rád vidí platy a důchody, ale ceny průměrného spotřebního koše jsou zcela někde jinde, než u nás i vzhledem k našim, dle mého přiměřeným platům.

+6/−2
29.5.2017 11:54



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.