Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Dnes má řemeslo opravdu zlaté dno, když někdo umí vzít za práci, nemusí míti o svoji budoucnost strach. Nejsou to jen lékaři, kteří odcházejí do zahraničí, ale i spousta řemeslníků má tyto možnosti lepšího výdělku.

Při předávání Národní ceny vlády Česká hlava se konečně otevřel veřejně problém týkající se vysokoškolského vzdělávání u nás. Mnoho inženýrů, ale nepoužitelných, nakonec je třeba povolat někoho z ciziny, aby se věc pohla. Bylo tam zastoupení premiérem počínaje a odborníků z vývoje, podnikatelské sféry a dalších odvětví konče, spousta povolaných, které tento problém pálí, tedy snad dají hlavy dohromady a udělají konečně přítrž tomuto způsobu přípravy mladých lidí na budoucí povolání, která je u nás nastolena.

Myslím, že je spousta nepoužitelných vysokoškoláků, kteří mají šikovné ruce a dnes již sami vidí, jakou chybu udělali, když na přání milujících rodičů, tak tomu většinou je, studovali a studovali. Ti co jsou obdařeni zdravým selským rozumem, se začnou živit rukama a brzy jsou v novém oboru mistři R^a ti co si budou namlouvat, že je uživí titul, který nějakým způsobem získali, budou bohužel stálými klienty pracovního úřadu.Rv

3 0
možnosti

Nevím, jestli elektrikáře, stavebního klempíře nebo třeba instalatéra nahradí v budoucnu stroje. Ale sehnat někoho šikovného z výše jmenovaných nebo i jiných oborů je docela potíž. Nevědí, kam dřív skočit.

3 0
možnosti

Problém se konečně začíná řešit a Vy nám do toho házíte vidle :-) - to už pojmenovali příspěvky přede mnou. Ten problém byl, že v 90. letech nám intelektuálové (jmenovitě vzpomínám J. Dienstbier st.) vykládali, že člověk bez kvalitního vzdělání nemá žádnou perspektivu. Tento bič na manuálně nadané děti byl ještě posílen nesmyslným pravičáckým brzděním růstu minimální mzdy a dalších tarifů. Takže se většina učebních oborů převedla na čtyřleté, zakončené maturitou. Jenže pokud absolvent maturitu neudělá, nemá vůbec nic , ani ten výuční list. A pokud maturitu udělá, je to látka na úkor znalosti oboru.

Řešením je prostupnost vzdělávací soustavy. Absolvent tříletého učebního oboru má možnost během 1 - 2 leté nástavby získat maturitu a širší kvalifikaci. Nebo podle návrhu Hospodářské komory složit mistrovskou zkoušku. A naopak znám případy, kdy např. inženýr elektro dochází na učňák, aby během jednoho roku získal výuční list a tak splnil kvalifikační požadavky vyhlášky 50 o odborné způsobilosti v elektrotechnice.

3 0
možnosti

Hmmm. Typické rozjímání humanitního vzdělance, žádný jednoznačný závěr a používání nesmyslných srovnání jako gymnázium proti učňáku. :-/

1 0
možnosti

Kdysi dávno jsem byl na nějakém sezení v kanceláři starosty Mnichova. Dostali jsme se i na platy. K mému údivu prohlásil, že středoškoláci mají vyšší plat než absolventi VŠ. Z jednoho prostého důvodu, že umí něco konkrétního a nehodlají se uživit pouze žvatláním o nesmrtelnosti chrousta. Zdůraznil ovšem, že absolventi VŠ, které jeho úřad potřebuje a něco umí, jsou platově vysoko nad průměrem.

3 0
možnosti
Foto

dokud bude panovat přesvědčení, že všichni musí mít maturitu, tak to lepší nebude.

5 0
možnosti

Řešení je jednoduché. Skutečné a objektivní přijímací zkoušky na střední školy, ti, kdož neprojdou, mohou zkusit přijímací zkoušky na čtyřleté obory s maturitou no a ti co neuspějí ani zde učńáky.

Syn byl na čtyřletém oboru mechanik-elektronik. Cca polovina studentů tam neměla co dělat, protože je to nebavilo a nešlo jim to. Školu dodělali, protože za to má škola peníze.

Dcera byla na stavební škole v Mělníku. To samé. Zhruba polovina dětí tam být neměla, ale škola je tam udržela zuby nehty, protože - peníze.

Perlou pak bylo, když při návštěvě školy před přijímacími zkouškami se jena maminka zeptala, zda by na této škole nevadilo, že je syn disgrafik :-) Syn známého se vyučil lakýrníkem. Dělá ve skladu knih. Tedy peníze za jeho vyučení jsou vyhozené peníze.

Tak asi tak. V první řadě soudnost rodičů, v té druhé kvalitnější a přísnější výuka na školách. Je nutno si přiznat, že co se školství týká, jde o systémovou chybu. Otázkou pak je, zda je to chyba z neschopnosti či záměrná.

3 0
možnosti

Na rozdíl od Vás bych neřekla, že peníze, vynaložené na vyučení lakýrníka, jsou vyhozené peníze. Ten hoch není na úřadu práce, ale něčím se živí, tedy pracuje. Pokud by byl nezaměstnaný, pak by to byly vyhozené peníze. Víte, kolik lidí se živí něčím jiným, než čím se ve škole vyučili? Počínaje třeba Karlem Gottem (elektrikář), Lucií Bílou (švadlena), přes Pavla Bobka (Inženýr architekt), Petra Nárožného (stavební inženýr), Waldemara Matušku (sklář), Naďu Urbánkovou (zdravotní sestra) a dalšími? jen si vezměte obor IT: když sem po r. 1989 přišly počítače, tak ti, co s nimi pracovali, byli lidé, co se jim počítače staly koníčkem. Odborné školství v tomto oboru neexistovalo. A z jejich koníčku se vyvinul velmi široký obor a bylo založeno odborné školství. Víte, kolik lidí tento obor dneska živí? A prakticky všichni starší vystudovali naprosto jiné obory

4 1
možnosti

A ruku na srdce. Kvalitní gymnázium zřejmě kreativitu a flexibilitu posílí více, než učňovský obor.

Zdroj: https://lubossmrcka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=701714

Jako vedoucímu party stavebních elektrikářů mi prošly rukama spousty maturantů a i vysokoškoláků, kteří nesehnali uplatnění ve svém oboru a chtěli si vydělat slušné peníze a mohu Vás ubezpečit, že bych u nich kreativitu a flexibilitu hledal marně. Nedá se to zobecnit, vždy jde o schopnosti a inteligenci každého jedince.

10 0
možnosti

No, byl jsem v pár bytech, kde bohužel elektriku zapojoval zřejmě velmi kreativní stavební elektrikář... :-) Je to pak sice trochu na prd, ale člověk se zase nenudí.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS