Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jsou to jenom čísla, bez dalšího popisu situace na trhu práce jaksi nicneříkající...

V podstatě platí od určitého stupně vzdělání/praxe nepřímá úměra, tedy čím vyšší vzdělání a delší praxi máte, tím zaměstnání sháníte hůře. Vím o čem mluvím, cca před dvěma lety jsem také sháněl nové místo (z důvodu stěhování přes půl republiky) a pokud nemáte známé, tak adekvátně ohodnocenou práci ve svém oboru (nebo alespoň profesně blízkém) prostě nenajdete. Mj. jsem technik dvacetiletou praxí, kterých podle ekonomů na trhu práci schází nejvíce, ale trvalo mi nějakou dobu než jsem pochopil, že dnes je za technika považován člověk stojící "stojící u pásu" v nějaké montovně, ne třeba projektant, technolog atd. tedy profese, kde se bez technického a tvůrčího myšlení jaksi neobejdete. Samozřejmě také záleží v jakém oboru je člověk vystudován a chce se realizovat, já kupříkladu v elektrotechnice, včetně 10-ti let praxe v energetice, dnes se (z důvodů, které jsem popsal výše) ale věnuji dopravnímu inženýrství (které jsem krom elektrotechniky vystudoval na ČVUT). Ovšem jak říkám, toto vše je vám při shánění nového zaměstnání houby platné, neb u větších firem musíte projít sítem výběrových řízení, resp. pohledem kádrováků a ty váš profesní životopis většinou nijak zvlášť nezajímá, nedej bože, že máte vyšší kvalifikaci než je požadována (tento důvod mě třeba stál místo v ČEZu).

0 0
možnosti
  • Počet článků 361
  • Celková karma 21,47
  • Průměrná čtenost 1391x
Jsem původním povoláním biolog, ale od roku 1990 se zabývám ekonomikou, především podnikovou. Specializuji se na problematiku sanací a restrukturalizací. Profesor podnikové ekonomiky na Vysoké škole ekonomické v Praze.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky