Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60i97ř74í 34O49l56i10v30í97k 7465228871

Darebák musí počítat se vším a pokud na něj neplatí žádné výzvy, nedá se nic jiného dělat. Co by bylo přiměřené? Že by si tam ten policajt stoupl s červenou plácačkou a požádal ho o zastavení? Ten motorkář mohl hned za tunelem někoho zabít a pak by se řvalo, že policisté nekonají svou práci. Na hrubý pytel hrubá záplata. Policie by měla mít naopak za sebou tu jistotu, že v případě jako je tento, bude stát (tedy my) tím, kdo ho podrží.

+2/0
27.2.2019 10:17

J14a68n 70R57i15c55h48t95e16r 5262522563205

Vcelku s autorem souhlasím. On výraz "přiměřené prostředky" v zákoně o policii je příliš široký. Což samozřejmě následně vede pouze k tomu, že policisté se budou obávat zakročit, aby nepřišli do maléru.

A to se jednou může vymstít komukoli z nás.

+1/−1
27.2.2019 9:42

B47l32a45n32k44a 93Š26e17b70e49s16t31o66v16á 8767231903412

Stojím za panem Vaicem, ne za Vámi. Jste moc liberální - jestliže někdo ujíždí policii, už v tu chvíli, kdy začne, přebírá veškerou zodpovědnost za to co se může stát a musí počítat s tím, že to nemusí skončit dobře. A předpokládám, že nemáte nic proti heslu "pomáhat a chránit", co v tomto případě naštěstí s ohledem na další možný vývoj zafungovalo a dle mého názoru se policista zachovat správně. Kdyby ho nechal ujet, a frajírek na mašině někde za 200 metrů zabil nějakého člověka - co by se říkalo potom? To by zase zřejmě dle Vašeho mínění měl být policista u soudu za to, že nedokázal zabránit ujetí dotyčného.

+9/0
27.2.2019 9:01

T19o23m62á64š 25M92a68r58e33k 1869548818316

Je zajímavé, jak lidé nechápou text. Ten výklad a interpretace Nejvyššího soudu je přece k tomu, aby se policisté nebáli zasáhnout v podobných případech, ale naopak aby neriskovali životy občanů, jako to bylo v tom hanebném případu na D1. Vždyť to z toho plyne naprosto jasně.

0/−1
27.2.2019 10:26

M38i19l77a83n 75H12l27a71d61k42ý 8282638350

Věc má několik pohledů.

1. udělat zátaras darebákovi z aut projíždějících řidičů ? Proč ne. Ale ... nesmí tam zůstat lidé, aby se nikdo z nich nezranil. A kdo zaplatí škodu na mém autě, pokud je policie použije jako zátaras ? Pokud policie ze svého rozpočtu, je to v pořádku. Pokud mne odkážou, ať se soudím s darebákem, který byl takto zastaven, tak říkám že sám ty policisty zajedu.

2. případ Vaic. Myslím, že by tento policista popotahován neměl být. Vlastně za co ? Co kdyby se na té silnici někomu porouchalo auto a dotyčný grázl do něj narazil dřív, než by řidič stihnul dát na silnici trojúhelník ? Vyhláška přece jasně říká, že musím být schopný zastavit na poloviční vzdálenost, než na kterou mám rozhled.

+6/0
27.2.2019 8:00

M48i49l71o82š 25V83o36n46d96r83u67š30k39a 5745441927304

Snad každé vozidlo musí mít zaplacené povinné ručení, pokud ho ten darebák neměl tak je to další přitěžující okolnost. Podle mě by škodu na Vašem autě měla zaplatit pojišťovna. A naprostý souhlas, člověk musí přizpůsobit rychlost stavu vozovky, svým schopnostem atd.

0/0
27.2.2019 11:06

A26l67e84š 53K37r96i98š38t25o38f 1975478616290

@ Rostislav Caha - Rosťo, vy jste přesně ten člověk, kvůli kterému nemůže fungovat nic efektivně. Bez urážky, ale sedí mi k vám dlouhý háro, kytičkovaný kalhoty do zvonů a "špek" v koutku.

Nevím, o co se snažíte, ale ten motorkář byl neřízená střela, zbraň, která klidné mohla někde sestřelit člověka. V blízkosti Těšnovského tunelu ostatně jsou chodníky. Policista právě tomu sestřelení zabránil.

Co tady, pro boha, řešíte. Ty vyhozené prachy za ty soudy "na policistu" se mohly použít mnohem lépe. Tento konkrétní případ je naprosto jasný.

Čus.

+7/0
27.2.2019 7:55

F45r60a66n29t19i60š13e39k 96F94l40i41n34t19a 1624460369813

K případu policisty v Praze a argumentaci státního zástupce, že řidič motocyklu neměl šanci na zátaras ze služebního vozidla zareagovat. Pokud by byl zátaras vytvořen způsobem, na který by řidič motocyklu mohl zareagovat, byl by tento zátaras neúčinný, protože by ho řidič motocyklu prostě objel využívajíc při tom větší pohyblivosti motocyklu proti automobilu.

Jakýkoliv donucovací prostředek je z principu používán k překonání odporu osoby, proti které je používán a která neuposlechne výzvy policie. Je tedy zřejmé, že je nutné použít v přiměřené míře sílu k překonání tohoto odporu. Potřebná míra použité síly je potom úměrná míře odporu osoby, proti níž je zakročováno a úměrně tomu rostou i možné následky použití donucovacího prostředku. To je skutečnost, která musí být zřejmá i těm, kteří zákon porušují a je proti nim zakročováno.

A co se týká toho případu na D1. Pokud se dobře pamatuji, zastavila policie dopravu v jednom jízdním pruhu, přičemž v místě zastavení dopravy instalovali v odstavném pruhu zastavovací pásy. V tomto případě se srazil ujíždějící mladík jedoucí odstavným pruhem s jiným řidičem, který nabyl přesvědčení, že on čekat nemusí a kolonu předjede právě tím samým odstavným pruhem. Pokud by se tento řidič zachoval podle zákona o provozu na pozemních komunikacích, nic by se nestalo. Ujíždějící automobil by přejel zastavovací pásy, postupně by přišel o vzduch v pneumatikách a bylo by po honičce.

+3/0
27.2.2019 7:53

V78l40a26d60i77m81í21r 51M72o54r98a55v37e98c 3458640323693

Řeknu pouze tolik. Motorkář porušil zákon ujížděním před policií, dále porušil zákon překročením povolené rychlosti. Tím bezprostředně ohrožoval zdraví a majetek třetích osob.

Jednoznačně policistovi držím palce.

+7/−1
27.2.2019 6:25

I71v54a35n 41M26i86n69á88ř 7222944727891

Nemohu vůbec spekulovat nad adekvátností samotného zásahu. Zcela odsuzuji bezohlednou jízdou motorkáře. Přesto však muselo být dotyčnému policistovi předem jasné, že připravil jezdci .. vražednou past.

+1/0
26.2.2019 23:46

A74l78e11š 25K68r30i13š83t81o84f 1185668876580

to mohlo být jasné i tomu motorkáři, že pokud pojede Prahou jako prase, tak se asi vymele. BTW, vražedné bylo i to, že sedl na mašinu a přitom nebyl "způsobilý" k jízdě.

+5/0
27.2.2019 7:46

J39o51s66e41f 95K69l85a92t 3739807563471

Tak kdyby na té motorce jel + - 50, tak by asi stačil zastavit.

+10/−1
26.2.2019 21:34

R24a39d90e88k 68K25o78h81u78t 8303539227397

Aby to bylo neprůstřelné, tak se bude muset ustavit komise, která bude mít právo veta na použití donucovacích prostředků, na určení, jaký postup je ještě možný a jaký již poškozuje práva toho kdo porušuje zákony, ohrožuje ostatní. Dokud tato komise nezasedne a nerozhodne v tom kterém konkrétním případě, tak nebude smět policie jakkoli zasáhnout.

+7/0
26.2.2019 20:09

R24a60d48e86k 86K46o68h52u66t 8563289327797

Jj. je potřeba grázlům neustále připomínat, že můžou vše a pokud se to někomu nelíbí tak je proti demokracii.

+13/−1
26.2.2019 20:00

J98i13r13k80a 14N29o68v30á16k 6732925925259

tak pro mě je vyjádření dvou soudů dostatečně jasným vodítkem co je přípustný postup.

ale pokud na to někdo potřebuje vyjádření celé soudní vertikály až k ústavnímu soudu (a tím nemyslím ani tak autora, jako SZ), tak co se holt dá dělat.

+3/−1
26.2.2019 18:13

O91n86d16ř79e18j 96T53o12m80e18k 7474161862443

Jediné s čím s vámi souhlasím je, že v té barikádě z aut, která má zastavit zločince, nesmí být lidé, kteří by mohli být tím zločincem zraněni nebo zabiti. Jestli se přitom zraní nebo zabije ten zločinec je úplně jedno.

+19/0
26.2.2019 18:00

R86o94s56t81i71s65l88a25v 75C78a96h26a 6343537187181

1) podle zakona to jedno neni

2) na zaklade ceho tvrdite, ze to byl zlocinec, on uz byl predtim odsouzen? Byl to pouhy podezrely a to jeste podezrely z dopravniho prestupku. Ty trestne ciny, ktere spachal nasledne, byly dusledkem honicky. Nez zacala honicka, byl pouhy prestupce.

+3/−14
26.2.2019 18:35

O86n55d92ř71e53j 80T46o86m48e31k 7774771282933

Mně je jedno, jestli to nechápete. Je to evidentně člověk, který se chová bezohledně, a to stoprocentně bezohledně, ke svému okolí. A ohrožuje všechny kolem. A je mně úplně jedno, jestli v té chvíli měl hlavu vypatlanou víc nebo míň. Zkrátka zastavit jakýmkoliv způsobem.

+18/−1
26.2.2019 18:42

R65o74s27t84i80s35l58a90v 30C37a35h76a 6213367817911

Na to ale potrebujete zmenu zakona, sorry jako.

+2/−4
26.2.2019 18:46

O71n10d92ř71e31j 91T23o24m89e15k 7584681432503

Kdyby takhle policajti uvažovali, nezastaví nikdy nikoho. Ale vám jsou případní nevinní mrtví zjevně ukradení.

+13/−2
26.2.2019 19:42

J86a21n 96R80á22ž 1329973494710

Já se naopak divím, že jízda 150km/hod v hustě obydkené části města, nebo hazardní kličkování po silnici, či jízda po chodníku a nerpsektování dopravních značek při útěku před policií, není trestáno podle §272 tr. zákona (Obecné ohrožení).

Tento skutek je totiž specifikován takto:

Obecného ohrožení se dopustí ten, kdo úmyslně způsobí obecné nebezpečí tím, že vydá lidi v nebezpečí smrti nebo těžké újmy na zdraví nebo cizí majetek v nebezpečí škody velkého rozsahu tím, že zapříčiní požár nebo povodeň nebo škodlivý účinek výbušnin, plynu, elektřiny nebo jiných podobně nebezpečných látek nebo sil nebo se dopustí jiného podobného nebezpečného jednání(!!!). Za podobně nebezpečné úmyslné jednání se podle mého názoru dopustí i řidič, který nebezpečnou jízdou , a to obzvláště pod vlivem omamných látek, vystaví lidi v nebezpečí smrti nebo těžké újmy na zdraví nebo cizí majetek v nebezpečí škody velkého rozsahu.

+16/0
26.2.2019 19:53

R82o58s94t34i65s45l76a69v 19C15a56h58a 6763847557721

Magistralu, kudy jel, povazujete za huste obydlenou?

+1/−8
26.2.2019 20:12

M73i60l12o93š 74V76o89n57d78r49u24š79k40a 5235581927324

Na magistrálu se nevztahuje vyhláška 50/78 Sb?

+5/−1
26.2.2019 20:18

R38o20s23t36i66s57l78a23v 45C48a62h86a 6913197357501

Raz mluvi o voze (husteobydlena oblast) a vy o koze (vyhlaska).

A mimochodem, pro magistralu vyhlaska 50/1978 fakt neplati, nebo jsou tam doly???

Vyhláška č. 50/1978 Sb.

Vyhláška Českého úřadu bezpečnosti práce a Českého báňského úřadu o odborné způsobilosti v elektrotechnice

+2/−5
26.2.2019 20:45

M18i48l70o95š 54V95o15n68d46r55u25š30k96a 5395941567624

Já tvrdím, že v obci je nutné dodržovat maximální rychlost 50km/hod a za volant usedat pouze střízlivý a s platným řidičským průkazem, pravidla provozu na pozemních komunikacích se učí v každé autoškole. Vy tvrdíte, že ve městech kde bydlíte vy či Vaši příbuzní se dodržovat vyhláška musí a kde bydlí plebs, tak tam si můžou ožralové bez platných papírů zabíjet lidi. Baví Vás trollit a sbírat mínusy?

+5/0
26.2.2019 21:05

R35a48d74e42k 46K17o13h33u80t 8393379367707

To jestli se chce zabít je na rozhodnutí každého soudruha. Pokud si myslí že je nesmrtelný chroust, tak s tím v té chvíli nikdo nic nenadělá. Důležité je, aby při svém konání s sebou nevzal nikoho dalšího.

+7/0
26.2.2019 20:12

K85a39r87e38l 31K74u86č95e77r42a 7145541883200

Připadáte mě jako státní úředník, ten se také rád dožaduje přesného univerzálního návodu k použití.

+8/−2
26.2.2019 17:37

R41o57s25t16i52s16l33a66v 70C60a17h71a 6413667727731

Ale ono by to bylo vyhodne i pro ty policisty.

1) vedeli by, co si mohou dovolit a co uz je za hranou

2) omezilo by to trestni stihani jen proto, ze neni zrejme, co je za hranou a co neni.

+2/−7
26.2.2019 17:54

J65i76ř41í 75J68u85n42e67k 6171305688653

Jenže vymyslíte 50 scénářů a stane se 51...

+7/0
26.2.2019 18:19

R56o16s69t87i56s95l71a74v 64C32a84h29a 6463287677361

Ja vim, spise asi jde o to, zda tezke zraneni je pro takovy pripad akceptovatelne, ci nikoliv.

0/−5
26.2.2019 18:31

O30n59d42ř29e33j 14T75o37m22e23k 7504551252563

Jestli se jedná o jeho těžké zranění, je akceptovatelné.

+7/0
26.2.2019 18:43

J98i32ř47í 66J19u64n90e29k 6241445948963

Rozumím.. ale těžké zranění může vzniknout i z banálního zákroku, u kterého by to nikoho nenapadlo.. a bude se to řešit zas a znovu. Nemyslím, že to je cesta.

+3/0
26.2.2019 19:06

T18o43m91á22š 38M50a27r15e46k 1569878488426

absurdní, právě výklad zákona autoritou Nejvyššího soudu je přesně ta cesta, která nevyžaduje padesát stran definice každého konkrétního případu, ale umožní v dané situaci samostatný úsudek zasahujícího policisty - a pokud si je jist situací, tak také poýití adekvátních prostředků. Tohle je poznámka pro poznámku, prostě jste chtěl něco napsat, tak jste tam naplácal nějaká poskládaná slova, ale obsah je bullshit.

0/−1
27.2.2019 10:32

M52a39r42k 75P43o54k26o59r18n33y 4611811796197

Mrzí mě, že se "útočí" jenom na jednu stranu. Na ty, kteří dodržují právo, zákony. Ale jak fakticky zabránit příčině těchto činů má soud jakou odpověď.......ŽÁDNOU.

+11/0
26.2.2019 17:33

T13o45m11á45š 96M34a36r95e41k 1449108838106

aha, a jak zabránit "příčině těchto činů" - to jako zakázat motorky nebo co to plácáte za nesmysly? Zkuste napsat, jak zabránit té příčině, fakt by mne to zajímalo. Samozřejmě nemáte ponětí. Prostě jste si sednul k počítači a poskládal nějaká slova za sebe, jen to nemá vůbec obsah.

0/−1
27.2.2019 10:35

M37i19l19o52š 44V97o34n66d34r58u53š80k88a 5785471987204

Jste dobrý demagog. Nikde jsem neviděl že by tu někdo volal po zákazu motorek. Stačí, když na ně budou usedat střízliví řidiči s platným ŘP a nebudou překračovat povolenou rychlost. Jak prosté milý Watsone...

0/0
27.2.2019 11:54

M39i40l58o40š 23V69o45n21d89r24u16š56k97a 5965751587544

Jasně tahejme aktivní policisty po soudech a umetejme cestičku zločincům, ti musí být nedotknutelní. Jen by mě zajímalo, kdyby ten sfetovaný blb na motorce např. vjel rychlostí 150 km/hod do hloučku dětí na tramvajovém ostrůvuku a tak 10 jich zabil a 20 těžce zranil, zdali by pan Smrčka psal blog "Co dělala naše policie a proč se nepokusila toho šílence zastavit".

+19/−3
26.2.2019 17:01

R87o49b97e79r27t 82H54a52v78e86l 7579639184549

Dal jsem Vam minus, protoze autor ani naznakem "neumeta cestu zlocincum" - ja osobne jsem to pochopil tak, ze vola po zavedeni jasnych pravidel pro pouziti donucovacich prostredku.

A jen tak na okraj - o tom, kdo je zlocinec, rozhoduje nezavisly soud, nikoli policie. Ta ma jen zajistit dukazy/podezreleho.

+3/−2
26.2.2019 17:31

M87i95l31o15š 68V35o68n24d49r73u41š54k83a 5285191367604

Pokud má někdo zákaz řízení a sedne za volant (řídítka), navíc pod vlivem a ještě k tomu se prohání 150kou po městě, dále nedbá na pokyny policie a snaží se policisům ujet, tak již má na kontě tolik trestních činů, že označení zločinec je na místě.

Holt život není tak jednoduchý, aby policisté měli jednotný návod co v které situací dělat. Podle mě ho měli zastavit služební zbraní, oni zvolili jen zátaras z auta, tedy velmi mírný prostředek. Naše společnost na tu politickou korektnost dojede, dnes má zločinec veškerá "práva" a tucty neziskovek, které zkoumají zdali mu náhodou někdo neublížil a oběť náhodou nepoužila "nepřiměřenou" obranu, ale pokud se ocitnete v roli oběti, tak nikdo nezohlední že jste si nevybrali ani ten střet se zločincem, ani místo a způsob napadení.

+9/−2
26.2.2019 17:49

R77o31s44t89i96s11l39a22v 56C14a87h44a 6823877567801

Evidentne neznate zakon o policii. Ten totiz rika, ze policie ma pravo pouzit pouze PRIMERENE prostredky. Tedy nemuze pouzit COKOLIV, i kdyz je ten motorkar podel Vas zlocinec. A autor vola pouze po upresneni toho, co znamena "primerene".

+2/−5
26.2.2019 17:56

O68n27d60ř75e91j 16T33o84m73e10k 7344481722983

Jestliže hrozí, že ten feťák až vyjede z tunelu to napere do kohokoliv za tunelem, bude to přiměřené vždy. A při té vaší pseudostarostlivosti, představte si, že by mohl zabít někoho z vaší rodiny.

+8/0
26.2.2019 18:04

R35o42s51t35i78s41l72a63v 90C93a91h91a 6223317797781

1) uz ujel nekolik kilometru

2) pokud jste videl, jak do toho tunelu vjizdel, tak musite oznat, ze ten vjezd byl opatrny

3) mne jde spise o to, aby se skutecne policie chovala adekvatne situacim, neni pripustne, aby policie mohla cokoliv.

+1/−7
26.2.2019 18:33

O65n84d83ř72e24j 11T58o60m68e71k 7974581262953

Tady se chovala naprosto adekvátně.

+5/0
26.2.2019 19:43

M76i89l48o57š 77V55o92n56d18r24u17š14k35a 5655821987924

To si děláte legraci že? Takže podle logiky "ujel několik kilometrů ožralej a bez papírů, nepřiměřenou rychlostí a nikoho zatím nezabil" je stejná blbost, jako kdybyste napsal že terorista do davu vystřelil několik nábojů a zatím nikoho netrefil, tak je humální ho nechat vystřílet celý zásobník aby náhodou chudáček neměl trauma.

+6/0
26.2.2019 20:15

R11o14s93t44i48s64l98a83v 34C83a90h66a 6173437237471

Srandu si delate Vy. Jak poznaji policajti z auta, ze je ozraly?

+1/−4
26.2.2019 20:36

M94i27l12o53š 64V52o34n85d18r76u69š64k19a 5745911767684

A že jede 150 km/hod také nepoznají? A že na vyzvání nezastavil také nepoznají? Ty jsi vážně komik....

+5/−1
26.2.2019 21:06

R77a95d54e32k 61K37o34h49u72t 8533719117897

jo bje to borec, něco jako Rossi. Za těch několik km prokázal, že při další jízdě nikoho nesejme, že motocykl plně ovládá, že dokáže vyřešit každou krizovou situaci, která by při jeho průletu městem nastala.

+2/0
26.2.2019 20:17

M10i80l92o66š 40V48o80n55d38r57u78š18k35a 5715941447734

Zase sluníčkářské slovíčkaření. Takže proti potencionálnímu vrahovi použijete pouze domluvu, neboť je to jediný přiměřený prostředek. Kam jsme to jen s tím pseudohumanismem dopracovali....

+5/0
26.2.2019 20:01

R58o90s24t96i39s46l68a25v 42C88a76h14a 6903987627831

Vy ten zakon opravdu neznate, to je pak diskuze o nicem.

+1/−5
26.2.2019 20:11

M28i75l88o70š 52V44o53n95d23r49u47š74k23a 5365651397144

Neznáte ho vy....

+2/0
26.2.2019 20:15

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz