Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Maturovala jsem v roce 1977 z 6 předmětů, ale matematika mezi nimi nebyla. Každá škola měla maturitní předměty upraveny dle požadavků praxe, jen gymnasia to měla jinak... byla a dle mě je i teď přípravou na vysoké školy. Ten , kdo chtěl tehdy na VŠ měl to z odborných škol těžší se tam dostat, ale také vystudovat. Ale jedno musím napsat ať se tu někomu líbí nebo ne, kvalita tehdejšího vzdělání byla úplně někde jinde , naše vzdělání s e za západ od hranic uznávalo . Byla jsem schopná pracovat na pozicích, které dneska dělají vysokoškoláci a neměla jsem problém. Škola mě připravila. Ale jedno se tehdy neumělo a to byla výuka jazyků. Takže závěr všechno to pěkně přeorali, zrušili osnovy a vycházejí čím dál tím méně schopní lidé , čím to asi je ??? To dobré do bylo se mělo ponechat a vylepšit co bylo špatné, ale bychom nesměli být v česku. (Maturita z matematiky u uměleckých škol je kravina a bez maturity z matematiky na technických školách je ta kravina - tím, že ji na technikách zrušíme si odborníky nevyrobíme naopak)

0 0
možnosti
Foto

vzhledem k dnešní úrovni maturit, je to celé fraška a mlácení prázdné slámy.Vraťme maturitám úroveň cca šedesátých let a budeme za kopcem.

2 0
možnosti

Souhlasím, snad jen gymnazistům bych dala možnost volit mezi matematikou a latinou a středním odborným školám vedle češtiny a cizího jazyka 2 - 3 odborné předměty podle volby samotné školy.

Ale tendence je jasná: s Gaussovou křivkou rozvržení IQ se dlouho ohánět nebudeme, je přece nekorektní tvrdit, že někdo je méně nadaný. Tipnu si, že za dvacet let se už nebude ani známkovat, všichni jsou si rovni a mají "lidská práva"...

4 0
možnosti

A84d35a91m 65M26a61l71ý

24. 7. 2019 8:17

Tak je to přeci jednoduché: střední školy (a jakékoliv jiné další školy) mají osnovy, objem znalostí, které mají být studentům vštípeny a na konci tohoto procesu logicky musí být kontrola těchto znalostí (zkoušky).

Diskuse, že je něco příliš těžké, objemné, nevyhovující je správná, ale proboha není to o těch zkouškách. Zkouší se logicky z toho, co bylo obsahem výuky.

Diskutujme o obsahu výuky, o osnovách o úrovni znalostí, které by měli studenti získat.

2 0
možnosti

Já bych rozdal maturitní vysvědčení všem, spolu s občanskými průkazy hned k 15 narozeninám. A hned se staneme nejvzdělanějším národem na světě.. :-P;-)

2 0
možnosti

na tenhle nesmysl jste přišel kde?Jenže. Maturita má být potvrzením, že student zvládnul střední školu na úrovni, která ho opravňuje k úspěšnému studiu na škole vysoké. Alespoň ke studiu bakalářskému.

Zdroj: https://lubossmrcka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=721983

proč by se to mělo týkat absolventů odborných škol? Poslání těchto škol není připravit studenta na studium VŠ (i když to zároveň nezakazuje), ale připravit odborného pracovníka do praxe.

jednotná maturita pro všechny střední školy bez rozdílu je nesmysl ze samotné podstaty a struktury středního školství

4 0
možnosti
  • Počet článků 361
  • Celková karma 21,47
  • Průměrná čtenost 1391x
Jsem původním povoláním biolog, ale od roku 1990 se zabývám ekonomikou, především podnikovou. Specializuji se na problematiku sanací a restrukturalizací. Profesor podnikové ekonomiky na Vysoké škole ekonomické v Praze.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky