Pátek 14. května 2021, svátek má Bonifác
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 14. května 2021 Bonifác

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R48a98d71e67k 35S51á80r16k50ö83z84i 1929601450310

Nedávno jsem napsal blog, kde je stejný graf. :-) Plus dva zajímavé další...

https://sarkozi.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=754271

0/0
21.7.2020 14:21
Foto

M50i76c85h24a47l 19G57e98c12i52k 6645519467134

Grammar nazi comment: Ekonom by měl hlavně rozlišovat mezi pojmy ekonomie a ekonomika (které jsou v angličtině navíc naopak, tedy economics = ekonomie, economy = ekonomika).

0/0
15.7.2020 11:36
Foto

M80i61c75h16a44l 57H39u92š68á36k 2387286615195

Článek je bohužel naprosto pravdivý. K efektu ekonomika především teď dochází na vysokých školách - kde je taková různorodost oborů, že garantované srovnání nelze provést. Vyhodit studenta od státnic = rozkřikne se že škola je těžká = málo studentů = málo peněz od státu.

+3/−1
14.7.2020 17:31
Foto

J15a77n 36V68a32n19e86k 2251876902561

Mně se líbí, jak se najde téma, ke kterému se může vyjádřit každý a hledá se dobrý a špatný názor. Kdyby to bylo tak jednoduché, asi bychom se neměli k čemu vyjadřovat, že?

Zajímavé by mohlo být, jak dospět k tomu ideálu se současnými technologiemi, modely, Modrým Watsonem, atd.

Jak motivovat člověka, aby se tím vůbec zabýval?

JV

0/0
14.7.2020 17:31
Foto

R18a58d85i29m 56P48o90l68á89š73e84k 9396413159149

Úplně by stačilo nenechávat "fasovat" vysokoškolský diplom ve státem financovaných vysokých školách lidem s hodnotou inteligence 95 - 100 - 105 IQ bodů, neboli čistě jen ty průměrné. Tito lidé stejně nedokáží náročné vysokoškolské studium, které jim platí daňoví poplatníci, dostatečně intenzívně využít a své znalosti získané na vysoké škole kvůli jejich nedostatečnému objemu využít k dostatečnému zvýšení svých platů tak, aby se státu jeho investice skrz financování vysokoškolského studia toho člověka v podobě daní a odvodů z mezd vrátilo.

Jedná se o počet mezi třetinou až pětinou dnešních vysokoškoláků. Kdyby prostředky na vysokoškolské studium těchto lidí nebyly vynaloženy, stát by ušetřil tolik peněz, že by z nich zvládl financovat povinné maturity dvakrát.

Navíc by se zvýšila intenzita ekonomického růstu našeho státu nebo nyní snížil jeho ekonomický pokles.

Kvůli tomuto snížení počtu vysokoškoláků by totiž vysoké školy musela opustit řada zbytečných pedagogů a dalších vysokoškolských pracovníků, kteří by mohli posílit produktivní sektor, třeba výrobu. A tím se stát z osob, které ekonomické prostředky státu, coby zaměstnanci vysokých škol učením těch málo schopných, spotřebovávají, osobami, které svou prací ekonomické prostředky státu přinášejí.:-)

0/0
14.7.2020 16:03
Foto

J10o43s65e48f 38N36o19ž62i58č12k58a 5395981309286

S článkem souhlas a karma. Jen jedna poznámka: ty autorem zmiňované integrály se již dnes na většině středních škol neučí a nejsou ani zahrnuty do katalogu požadavků pro státní maturitu z matematiky.

0/0
14.7.2020 13:56
Foto

Z73d98e20n97ě22k 87Z57a14v92a57d37i38l 8380978754468

Privatizací našeho školství a zaváděním nových trendů podle představ našich školských "odborníků a výzkumníků" jsme rozvrátili celkem dobře fungující mechanismus vzdělávání, kterému by stačily jen drobné úpravy.

Dodnes jsem nepochopil, proč fungující systém písemných maturit byl nahrazen několianásobně dražším a často i problematickým řešením.

:-)

+2/0
14.7.2020 13:04
Foto

J31a63n 31P75a30v75e58l 8633462548106

Drzá otázka. Je vůbec potřeba maturita? Nestačilo by, že ten člověk ty čtyři roky prolezl? Na základní škole se také neskládají závěrečné zkoušky.

+1/−4
14.7.2020 10:54
Foto

R82o69s26t48i69s50l25a73v 74C40a28h26a 6563947497181

Tak je zavedme. (I v MS.) Protoze ZS (spolu s MS) je jediny stupen skoly, jehoz absolvovani neni zakonceno zkouskou.

0/0
14.7.2020 12:47
Foto

J21a10n 97P21a86v22e80l 8933182338106

A k čemu by to bylo? Doklad o absolvování základní školy by byl k ničemu. Chápu, že dříve byla maturita určitý parametr, podle kterého se rozhodovalo budoucí zaměstnání. Nemyslím si, že by to stále platilo. Máme jí tu více méně z historických důvodů.

Např. na VŠ má (může mít) velký význam diplomová práce. Co se státnic týče, jsem také otevřený debatě, ale podle mě smysl mají. Maturita už ne.

0/0
14.7.2020 12:59
Foto

J51i24r45i 72M53a22c14h86o86t53k87a 3857225643338

Máte pravdu. Jistě mělo smysl ověřit, zda člověk patří mezi 5%, aby mu mohla být svěřena nějaká odpovědnost. Testovat, jestli patří mezi 60-70%, má smysl výrazně menší až žádný.

Závěrečné zkoušky ze ZŠ jsou de facto přijímací zkoušky na vyšší stupeň (4-, 6-, 8-leta gymnázia, atp.)

0/0
14.7.2020 16:17
Foto

M45i27c14h17a36l 35H22u64š58á65k 2357666865125

Ještě drzejší otázka: Je třeba lékařský diplom na operaci srdce, diplom inženýra chemie na řízení linky na výrobu trhavin, diplom z ekonomie na ministra financí ?

0/0
14.7.2020 17:36
Foto

J74a18n 25P69a98v10e37l 8113852168216

Diplom potřeba není. Jsou potřeba znalosti. A je otázkou, jestli jen absolvování není dostatečné.

0/0
15.7.2020 7:45

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz